خبرگزاری کار ایران

اسرائیل تنها گذرگاه تجاری با نوار غزه را بست

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۴۴۹

مقام‌های رژیم صهیونیستی تصمیم به بستن گذرگاه «کرم بو سالم» تنها گذرگاه تجاری با نوار غزه از امروز -سه‌شنبه- تا مدت زمانی نامشخص گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری قدس پرس، مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند از امروز -سه‌شنبه تا مدت زمانی نامشخص گذرگاه «کرم ابو سالم»، تنها گذرگاه تجاری با نوار غزه را به بهانه پاسخ به پرتاب بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به شهرک‌های اسرائیلی ببندند.

کمیته هماهنگی کالاها وابسته به ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در امور مرزها و گذرگاه‌ها به شرکت‌های بخش خصوصی ابلاغ کرد که از امروز تا اطلاع ثانوی از وارد کردن مصالح ساختمانی و کلیه کالاهای مرتبط از رژیم صهیونیستی به نوار غزه از طریق گذرگاه کرم ابوسالم خودداری کنند.

رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با توجه به معای ادامه پرتاب بالن‌های آتش‌زا از غزه دستور داد که این گذرگاه بسته شود.

ارتش اسرائیل مدعی است که جنبش حماس مسئول تحولات داخلی و خارجی در نوار غزه است و باید عواقب آن را بپذیرد.

«عبداللطیف القانوع»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که این تصمیم دیگر در برابر اراده مردم فلسطین برای شکستن محاصره مؤثر نیست.

وی اظهار داشت: «اسرائیل از ورود مصالح ساختمانی جلوگیری کرده و گذرگاه کرم ابو سالم را می‌بندد، نتانیاهو نیز تهدید می‌کند، همه این امور در راستای اعمال فشار بر غزه و تشدید محاصره است.»

القانوع افزود: «این حق مردم ما است که زندگی با عزت در سرزمین خود داشته باشند و ما تلاش کنیم که محاصره ناعادلانه‌ای را که ۱۴ سال بر آن تحمیل شده، رفع کنیم. ابزار فشار و تهدید دیگر در برابر اراده برای شکستن محاصره مؤثر نیست.»

مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل از زمان پیروزی جنبش حماس در انتخابات پارلمانی در ژانویه ۲۰۰۶ ، محاصره شدیدی را علیه نوار غزه با بیش از دو میلیون نفر جمعیت تحمیل کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز