خبرگزاری کار ایران

نانسی پلوسی:

خطر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا جدی‌تر از مداخله چین و ایران است

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۶۴۶

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به گزارش نهاد اطلاعاتی آمریکا در خصوص دخالت کشورهای خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، احتمال دخالت روسیه را پررنگ‌تر دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از یو‌اس‌ای تودی، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به گزارش نهاد اطلاعاتی آمریکا در خصوص دخالت کشورهای خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، احتمال دخالت روسیه را پررنگ‌تر دانست.

وی در این‌باره گفت که خطر مداخله کشورهای مختلف در این خصوص یکسان نیست؛ خطر روسیه در مقایسه با ایران و چین جدی‌تر است.

پلوسی ادامه داد که آمریکایی‌های باید آنچه را که روس‌ها در این خصوص انجام می‌دهند بدانند و آمریکایی‌ها معتقدند که آنها هستند که باید تصمیم بگیرند چه کسی رئیس‌جمهوری آینده این کشور خواهد بود، نه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه.

پیش از این، «ویلیام اوانینا» از مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، مدعی تلاش ایران، روسیه و چین برای دخالت در انتخابات پیش روی ایالات متحده شد.

وی گفت که برخی کشورهای خارجی با عملیاتی آشکار و پنهان تلاش می‌کنند بر نظر رای‌دهندگان تاثیر گذاشته و باعث ایجاد شکاف در آمریکا شوند. آنها تلاش می‌کنند با لطمه زدن به اعتماد مردم، روند دموکراتیک در آمریکا را تضعیف کنند.

اوانینا افزود که این کشورها به دنبال پیروزی نامزدی هستند که با ترجیح آنها همسو است ولی این دخالت و دستکاری برای دشمنان آمریکا بسیار دشوار خواهد بود.

این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که کشورهای بسیاری به دنبال پیروزی کاندیدای مورد نظر خود هستند اما در میان اصلی‌ترین‌ها آنها چین، روسیه و ایران قرار دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز