خبرگزاری کار ایران

اظهار خوش‌بینی محتاطانه مشاور ترامپ نسبت به توافق تسلیحات هسته‌ای با مسکو و پکن

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۸۰۷

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا درباره دست‌یابی به توافق جدید منع گسترش سلاح هسته‌ای با روسیه و چین اظهار خوش‌بینی محتاطانه‌ای کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، مشاور امنیت ملی روئیس جمهوری آمریکا درباره دست‌یابی به توافق جدید منع گسترش سلاح هسته‌ای با روسیه و چین اظهار خوش‌بینی محتاطانه‌ای کرد. 

«رابرت اوبراین» مشاور امنیتی ملی «دونالد ترامپ» رئیسجمهوری آمریکا روز گذشته -یکشنبه- گفت: «آمریکا در ماه ژوئن مذاکرات درباره معاهده منع گسترش سلاح‌های استراتژیک یا استارت-۳ را آغاز کرد و واشنگتن خوش‌بینی محتاطانه‌ای نسبت به امکان دست‌یابی به توافق با مسکو و پکن درباره نظارت بر سلاح دارد.»

اوبراین تاکید کرد که مبارزه با تروریسم به مثابه زمینه دیگری برای همکاری احتمالی با روسیه خواهد بود و مسئولان آمریکایی در دستگاه‌های اطلاعات و هیئت‌های امنیتی ظرف چند ماه آینده احتمالا با همتایان روس خود در این‌باره دیدار کنند.

وی با یادآوری تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت ترامپ بر روسیه تاکید کرد که هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا از زمان «رونالد ریگان»  چنین اراده‌ای در برابر روسیه نداشته‌اند.

اوبراین با بیان اینکه ترامپ به دنبال ایجاد راهی جدید در راوبط با روسیه استف از مسکو خواست که از دشمنی در خارج دست بردارد و روسیه بهتر است که شریک آمریکا و اروپا باشد تا نیازی به تحریم نباشد و تجارت بین دو کشور شکوفا شود. وی گفت که کل جهان از این روابط استفاده خواهد کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز