خبرگزاری کار ایران

تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع تحریم تسلیحاتی لیبی

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۹۹۷

سفیر آلمان در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت تاکید کرد که دستاوردهای کنفرنس برلین بخش اصلی در مسیر حل بحران لیبی و در گرو ادامه پاییندی به قانون تحریم تسلیحاتی این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، نشست شورای امنیت سازمان ملل با ریاست دوره­ای آلمان شامگاه گذشته -سه‌شنبه- به درخواست لیبی برای بررسی ادامه ورود اسلحه و مزدوران بیگانه به این کشور پشت درهای بسته برگزار شد.

«گوتر ساوتر»، سفیر آلمان در سازمان ملل  به دنبال نشست شورا در کنفرانس مطبوعاتی مجازی تاکید کرد که  دستاوردهای کنفرانس برلین بخش اصلی در روند حل بحران لیبی است که در گرو پایبندی همه طرف­‌ها به قانون تحریم تسلیحاتی در این کشور است.

ساوتر با اشاره به اینکه نشست شورای امنیت با حضور کشورهای عضو شورای امنیت و کشورهای مرتبط با پرونده لیبی برگزار شد،  تاکید کرد که گزارش اخیر کمیته تحریم­‌ها در پایان سال گذشته حاکی از اقدام برخی کشورها به نقض قانون تحریم تسلیحاتی لیبی است.

وی گفت: «در این گزارش نام کشورهای اردن، امارات و ترکیه به عنوان کشورهای صادرکننده سلاح به لیبی وارد و بر حضور شبه‌نظامیان چاد و سودان در این کشور تاکید شده است. همچنین در ماه­‌های اخیر نیز نام برخی کشورهای دیگر به عنوان ناقض تحریم تسلیحاتی ذکر شده است.»

سوتر در ادامه افزود: «در نشست شورا این موضوعات بررسی و مجددا بر بزوم پایبندی به قانون منع واردات سلاح به لیبی تاکید شد.»

وی تاکید کرد که مسئولیتت این امر به عهده همه کشورهای عضو به ویژه کشورهای حاضر در نشست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز