خبرگزاری کار ایران

درگذشت نویسنده سعودی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا پس از خروج از زندان

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۴۶۳

کاربران در شبکه‌های اجتماعی خبر درگذشت نویسنده سعودی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دو ماه پس از خروج از زندان را اعلام کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، کاربران در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که «صالح الشیحی»، نویسنده سعودی که دو ماه پیش از زندان آزاد شده بود بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته است. 

مقامات سعودی الشیحی را را در سال ۲۰۱۸ به دنبال حضور در برنامه «یا هلا» از شبکه «روتانای خلیج» و افشای فساد داخل دربار پادشاهی عربستان بازداشت کردند، اما پس از آزادی در ماه مه وضعیت جسمی وی وخیم شد. 

بسیاری از کاربران، الشیحی را دارای ویژگی‌هایی چون دفاع از شهروندان، مطالبه‌گری برای بهبود اوضاع آنان، حمله به فساد درباری و صدای فقرا توصیف کرده‌اند.

الشیحی «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار مقتول سعودی را یاور محرومان و نویسنده قشر پرولتاریا توصیف کرده بود. 

حساب کاربری زندانیان عقیده در توئیتر مقامات سعودی را مسئول کامل درگذشت این نویسنده اعلام کرده‌اند که در ماه مه وارد بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان شد و تا لحظه مرگ در بیمارستان بود. 

این حساب کاربری تاکید کرده است که مقامات سعودی الشیحی را آزاد کردند تا از مسئولیت آزار و اذیت جسمی و روحی او هنگام بازداشت شانه خالی کنند. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز