خبرگزاری کار ایران

دیدار ژان-ایو لودریان و نیچروان بارزانی

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۱۷۷

نخست‌‌وزیر اقلیم کردستان عراق و وزیر خارجه فرانسه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی بغداد الیوم، «نیچروان بارزانی» نخست‌‌وزیر اقلیم کردستان عراق و «ژان-ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه امروز -‌جمعه- با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. 

در نشستی خبری که پس از این دیدار صورت گرفت، بارزانی از کمک‌های فرانسه به عراق و این اقلیم در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد. 

وی گفت: «فرانسه نقشی مهم در بازگرداندن روابط میان بغداد و اربیل پس از همه‌پرسی ایفا کرد. این کشور همچنان از منطقه کردستان و همچنین مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند.»

لودریان نیز گفت که مایه خوشحالی اوست که در اولین سفرش به خاورمیانه پس از شیوع کرونا به کردستان آمده است. 

وی گفت: «عراق و کردستان در وضعیتی خاص به سر می‌برند و به همین خاطر پاریس کمک‌های پزشکی لازم را در اختیار اقلیم کردستان قرار می‌دهد.»

لودریان افزود: «باید با شما در مبارزه با تروریسم و داعش همکاری کنیم. شما در خاک خود جانفشانی‌های بسیاری داشتید. شما نیاز به حمایت دارید زیرا پناهندگان را پذیرفتید. طی روزهای آتی فرانسه کمک‌ها را به حلبجه ارسال خواهد کرد. در حال حاضر، فرانسه در کنار آلمان  در دهوک پروژه‌ای برای آب شرب با هزینه‌ای بالغ بر پانزده میلیون یورو را اجرا می‌کند.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز