خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

محکومیت اقدام‌های ترکیه در لیبی و همچنین قانون امنیت ملی هنگ کنگ از سوی اتحادیه اروپا/ ادامه عملیات اطفای حریق در ناو حادثه‌دیده در سن‌دیه‌گو/ افزایش شمار قربانیان کرونا در جهان

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۷۴۸

محکومیت اقدام‌های ترکیه در لیبی و همچنین قانون امنیت ملی هنگ کنگ از سوی اتحادیه اروپا، ادامه عملیات اطفای حریق در ناو حادثه‌دیده در سن‌دیه‌گو و افزایش شمار قربانیان کرونا در جهان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،‌ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که چناچه کشورها به اقدام‌های بهداشتی لازم تن ندهند، پاندمی کووید-۱۹ پتانسیل بدتر شدن را دارد.

- شمار قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ تن افزایش یافت.

- مشاور اقتصادی کاخ سفید شامگاه دوشنبه گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا حس خوبی به چین ندارد.

- وزیر خارجه آلمان شامگاه دوشنبه گفت که این کشور و فرانسه خواستار موضعی سختگیرانه‌تر در قبال چین پس از اعمال قانون امنیت ملی هنگ کنگ هستند.

- نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه با محکومیت اقدام‌های ترکیه در لیبی و همچنین قانون امنیت ملی هنگ کنگ به کار خود پایان داد.

- صدراعظم آلمان شامگاه دوشنبه گفت که تصمیم چین مبنی بر اعمال قانون امنیت ملی هنگ کنگ دلیلی برای قطع گفت‌وگوی اتحادیه اروپا با این کشور نیست.

- وزیر خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مواضع پکن در قبال دریای چین جنوبی کاملا غیرقانونی است.

- مقام‌های آتش‌نشانی فدرال اعلام کردند که عملیات اطفای حریق در ناو حادثه‌دیده در سن‌دیه‌گو همچنان ادامه دارد.

- تعداد قربانیان کرونا در جهان به مرز ۵۷۵ هزار نفر رسید.

- رئیس مرکز مبارزه با آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که چهره نظام بهداشت این کشور از زمان آغاز همه‌گیری کرونا شده است، هدف انتقادهای تند و حملات گزنده کاخ سفید قرار گرفته است.

- نخست‌وزیر عراق طی حکمی دستور تشکیل شورای هماهنگی میان بغداد و ریاض را صادر کرد.

- شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به مرز سه و نیم میلیون نفر رسید.

- رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که وضعیت خشونت در برخی شهرهای آمریکا از افغانستان بدتر است.

- مشاور امنیت ملی کاخ سفید با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها مدعی شد که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است ولی تا زمانی که رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا روی کار است، اجازه تحقق آن را نخواهد داد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز