خبرگزاری کار ایران

درخواست بغداد از برلین برای حذف نام عراق از فهرست کشورهای حامی تروریسم

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۰۲۳

وزیر خارجه عراق طی تماس تلفنی از همتای آلمانی خود خواست که نام این کشور را از فهرست اروپایی کشورهای حامی تروریسم حذف کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «فؤاد حسین»، وزیر خارجه عراق طی تماس تلفنی با همتی آلمانی خود «هایکو ماس» خواستار حذف نام کشورش از فهرست اروپایی کشورهای پرخطر در زمینه پولشویی و تامین مالی تروریسم شد.

ماس در این گفت‌و‌گو سیاست عراق برای برقراری روابط را نمایانگر مسیر صحیح روابط با کشورهای همسایه توصیف و تاکید کرد که آلمان با قدرت به حمایت از حاکمیت عراق و پیشرفت این کشور در زمینه‌­های مختلف حمایت خواهد کرد.

وی از تمایل شدید شرکت­‌های آلمانی برای فعالیت درعراق خبر داد و با خطرناک توصیف کردن گروهک تروریستی داعش برای همگان تاکید کرد که آلمان عضو ائتلاف بین‌المللی در مبارزه با داعش بوده و آماده ادامه حمایت در این زمینه است.

وزرای خارجه دو کشور همچنین درباره مسائل منطقه و جهان و بازتاب آن‌ها برای عراق گفت‌و‌گو کردند و حسین از آلمان خواست که از قدرت سیاسی و اقتصادی خود برای جلوگیری از دخالت در امور داخلی عراق استفاده کند.

حسین تاکید کرد که سیاست خارجی جدید عراق مبتنی بر ایجاد روابط متوازن با همه کشورهای همسایه بر اساس اصل حسن هم‌جواری و تحقق منافع مشترک و حل مشکلات به روش صلح‌آمیز و دور کردن کشور از تنش‌های منطقه و جهان است.

دو طرف همچنین وضعیت سوریه را بررسی و ارزیابی کردند و وزیر خارجه عراق تاکید کرد که وضعیت امنیتی و سیاسی پیچیده و جنگ در سوریه تاثیر منفی بر وضعیت امنیتی عراق دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز