خبرگزاری کار ایران

نعیم قاسم:

هدف مرکزی آمریکا سلب حقوق مردم فلسطین است

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۲۰۸

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که آمریکا به دنبال یک هدف مرکزی در منطقه یعنی امن بودن اسرائیل است اما با سد محکم مقاومت مواجه است.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «نعیم قاسم»، معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که آمریکا یک هدف مرکزی در این منطقه دارد و آن امن بودن اسرائیل و سلب حقوق مردم فلسطین است.

نعیم قاسم تاکید کرد که حزب الله جنبش مقاومت است و اسرائیل را از لبنان خارج کرده و مانع تحقق رؤیای آن در ضربه به مقاومت شده است چنانچه بزرگ‌ترین پیروزی را در سال ۲۰۰۰ محقق کرده و همه جنگ‌هایی که اسرائیل تا کنون راه انداخته با شکست مواجه بوده است.

وی گفت که مشکل در لبنان بین آمریکا و ایران نیست بلکه مشکل بین حزب الله و اسرائیل است و آن‌ها می‌خواهند که لبنان گذرگاهی برای شهرک‌نشینان باشد. اما مقاومت با مثلث ارتش، مردم و مقاومت شکل گرفت و حاکمیت لبنان محقق شد اما آن‌ها این را نمی‌خواهند ولی باید بدانند که حزب الله بخشی از این کشور است. 

قاسم تاکید کرد: «آمریکا به دنبال توطئه است و ما برای مصلحت و منافع لبنان کار کنیم و مشخص نیست که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا قادر به اجرای تهدیدات خود باشد زیرا ما روش‌های مختلفی برای دور زدن فشارهای آمریکا داریم.»

وی خاطرنشان کرد: «صحبت پمپئو درباره ممانعت از ورود نفت ایران به لبنان در قالب یک طرح است و این طرح با دولتی که امرور روی کار است، متفاوت است، زیرا آنها دولت فعلی را که ما در آن حضور داشته باشیم، مانع عملی شدن سیاست‌های آمریکا می‌دانند که به دنبال سیطره بر لبنان به نفع اسرائیل اسرائیل است، بنابراین سد محکمی در برابر توطئه سرنگونی دولت وجود دارد.» 

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد که فشار آمریکا بر لبنان و حزب الله با هدف سلب قدرت این حزب صورت می‌گیرد و برخی گمان می‌کنند که حزب الله با اعمال فشار ممکن است عقب‌نشینی کند اما ما برای بار هزارم می‌گوییم که ما دو گزینه غیر از پیروزی یا شهادت پیش رو نداریم و واژه تسلیم در قاموس ما نانوشته است و هرگز به گزینه گرسنگی نخواهیم رسید. 

وی گفت که فشار اقتصادی جایگزین جنگ نظامی شده و آمریکا و اسرائیل هر دو دچار تشویش و نابسامانی داخلی هستند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز