خبرگزاری کار ایران

مقام‌های واشنگتن:

پیش‌نویس قطعنامه روسیه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه تحریف‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۸۵۹

نماینده آمریکا در سازمان ملل پیش‌نویس روسیه درباره کمک‌های انسانی در روسیه را که با مخالفت شورای امنیت مواجه شد، نامناسب، تبلیغاتی و تحریف‌کننده توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «کلی کرافت»، نماینده آمریکا در سازمان ملل امروز -پنج‌شنبه- تاکید کرد که پیش‌نویس قطعنامه روسیه در مورد کمک‌های بشردوستانه به سوریه که شورای امنیت شامگاه چهارشنبه آن را رد کرد یک واقعیت تمسخرآمیز، نامناسب ، تبلیغی و تحریف شده بود.

پیش‌نویس روسیه حد لازم آرا را کسب نکرد و برای تصویب نیازمند ۹ رای از نمایندگان ۱۵ کشور عضو شورا بود.

کرفت گفت: «روسیه و چین از حق وتو علیه قانونی استفاده می‌کنند که می‌توانست از گذرگاه‌های مرزی کمک‌های بشردوستانه به سوریه محافظت کند. این حداقل کار ضروری برای درمان فقر روزافزون مردم سوریه بود و ۱۳ عضو دیگر شورا آن را تایید کرده بودند.» 

وی در ادامه افزود: «روسیه به جای پذیرفتن این راهکار میانه‌رو پیش‌نویسی را ارائه کرد که پر از تبلیغ و تحریف حقایق میدانی است و برای کاهش و محدودیت کمک‌های انسانی در سوریه تلاش می‌کند.»

کرافت گفت: «این پیش‌نویس بر حقیقتی وحشتناک تاکید می‌کند که براساس آن روسیه و چین تصمیم به نابودی جان میلیون‌ها نفر گرفته‌اند».

پیش‌نویس قانون روسیه تصریح می‌کند که تنها گذرگاه «باب الهوی» در ترکیه مجور عبور کمک‌های بشر دوستانه را به مدت شش ماه داشته باشد. 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز