خبرگزاری کار ایران

مقام‌های ترکیه: به حمایت از لیبی بر اساس توافق همکاری نظامی ادامه می­‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۸۱۸

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه بر حمایت کشورش از دولت وفاق لیبی بر اساس توافق نظامی امضا شده بین آنکارا و طرابلس تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد که کشورش بر اساس توافق همکاری نظامی و امنیتی با دولت وفاق لیبی به حمایت از طرابلس ادامه می‌­دهد.

کالین گفت که ترکیه به درخواست دولت وفاق لیبی در ماه دسامبر، توافق همکاری نظامی و امنیتی را امضا کرد و بر همین اساس به حمایت از دولت وفاق ادامه می‌دهد.

وی گفت که دخالت ترکیه در لیبی معادلات جنگ و درگیری در این کشور را تغییر داده و توازنی در جنگ ایجاد کرد که همگان به آن اعتراف می­‌کنند.

کالین در ادامه افزود: اگر دیدگاه صحیح رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای دخالت در لیبی نبود، درگیری­‌ها در این کشور افزایش می‌­یافت و جان­‌های بسیاری از بین می‌­رفت و کشور در آستانه تجزیه حتمی قرار می­‌گرفت.

وی گفت: در حال حاضر دو طرف در لیبی وجود دارد و ترکیه نهایت تلاش خود را برای تحقق پیشرفت در مسیر سیاسی با نظارت سازمان ملل به کار می‌­بندد و دولت «فائز السراج» حق دفاع قانونی از خود در برابر حملات خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی را دارد.

کالین در ادامه گفت: ترکیه بارها تاکید کرده است که حل بحران لیبی از طریق نظامی ممکن نیست و فقط باید به راهکار سیاسی متوسل شد. بنابراین اولویت ترکیه پیشرفت در مسیر سیاسی با استناد به دستاوردهای کنفرانس برلین است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز