خبرگزاری کار ایران

شکایت روزنامه‌نگاران برزیل از بولسونارو به‌خاطر عدم استفاده از ماسک در نشست مطبوعاتی

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۴۳۳

سندیکای روزنامه‌نگاران برزیل از تصمیم خود برای شکایت از رئیس‌جمهوری این کشور به دلیل عدم استفاده از ماسک در دیدار با آن‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، سندیکای روزنامه‌نگاران برزیل اعلام کرد که در پی شکایت از «ژایر بولسونارو»، رئیس‌جمهوری این کشور هستند، زیرا او با عدم استفاده از ماسک در نشست مطبوعاتی آن‌ها را در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار داده است. 

این سندیکا اعلام کرد که بولسونارو روز گذشته -سه‌شنبه- با خبرنگاران دیدار و اعلام کرد که نتیجه تست کرونای وی مثبت بوده است. این در حالی است که رئیس جمهور در ابتدای دیدار بدون رعایت فاصله اجتماعی ماسک زده بود اما بلافاصله پس از اندکی فاصله گرفتن از خبرنگاران ماسک خود را برداشت تا ثبات کند حالش خوب است. 

در بیانیه سندیکای روزنامه نگاران برزیل آمده است که رئیس‌جمهور قانون فاصله‌گذاری اجتماعی را نقض کرده و رفتار مجرمانه داشته است، همچنین خبرنگاران را در معرض خطر قرار داده است. 

این سندیکا رئیس‌جمهور را به نقض دو ماده کیفری متهم کرده که به جریمه مالی و مجازات حبس تصریح می‌کنند و بنا‌بر‌این در نظر دارد از بولسونارو در دادگاه عالی شکایت کند. 

بولسونارو (۶۵ ساله) از زمان شیوع ویروس کرونا وجود این ویروس را نفی و با اعمال تدابیر جدی برای مقابله با بیماری کرونا مخالفت کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز