خبرگزاری کار ایران

درخواست وزرای دفاع آمریکا، ژاپن و استرالیا از کره‌شمالی برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۲۷۷

وزرای دفاع آمریکا، ژاپن و استرالیا از کره‌شمالی خواستند تا به مذاکرات خلع تسلیحات هسته‌ای بازگردد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزرای دفاع آمریکا، ژاپن و استرالیا از کره‌شمالی خواستند تا به مذاکرات خلع تسلیحات هسته‌ای بازگردد.

«لیندا رینولدز»، وزیر دفاع استرالیا، «تارو کونو»، وزیر دفاع ژاپن و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا طی نشستی سه‌جانبه و مجازی که روز گذشته -‌سه‌شنبه- برگزار شد در این رابطه بیانیه مشترکی صادر کردند. 

در این بیانیه آمده است: «این وزیران نگرانی عمیق خودشان را از شماری از پرتاب‌های موشک‌های بالستیک کره‌شمالی که تهدید جدی امنیت بین‌المللی است، ابراز کردند و نقض‌های مداوم چندین قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد را محکوم کردند.»

در این بیانیه مشترک تاکید شده است که این مقام‌ها همچنین درباره اطلاعیه کره‌شمالی مبنی بر اینکه دیگر خود را به توقف موقت آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما ملزم نمی‌داند، ابراز نگرانی کردند.

وزیران دفاع این سه کشور بار دیگر از کره‌شمالی خواستند تا از اقداماتی که تنش‌ها را افزایش داده و ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند، دست بردارد و وظایف بین‌المللی خود را اجرا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز