خبرگزاری کار ایران

روایت جدید دانشمند بریتانیایی از منشا ویروس کرونا در جهان

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۱۹۳

دانشمند بریتانیایی روایت جدیدی درباره ویروس کرونا ارائه کرد که نشان می¬دهد این ویروس پیش از آغاز دوره شیوع اپیدمی در شهر ووهان چین به صورت خفته وجود داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «توماس جفرسون»، پژوهشگر ارشد در  مرکز پزشکی مبتنی بر شواهد در دانشگاه آکسفورد تاکید کرد که ویروس کرونا از مدت‌ها پیش در بسیاری از کشورها وجود داشته است.

این دانشمند بریتانیایی بر اساس شواهد موجود از کشورهای مختلف جهان تاکید کرد که ویروس کرونا در ماه مارس ۲۰۱۹ درست ۹ ماه پیش از انتشار آن در شهر ووهان در نمونه‌های فاضلاب شهر بارسلونا در اسپانیا شناسایی شد.

این ویروس همچنین در نمونه‌هایی که در دسامبر گذشته در شهرهای تورنو و میلان ایتالیا گرفته شد، یافت شد.

این دانشمند اظهار داشت: «فکر می‌کنم مدتی پیش ویروس موجود بوده است، منظورم این است که در همه جا وجود داشته است. شاید این ویروس خفته بوده که با شرایط محیطی فعال شده است.»

وی به عنوان مثال، نمونه‌ای از ابتلا در کشتی را که در سفر از جزیره جورجیای جنوبی در جنوب اقیانوس اطلس به  بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین بود، عنوان کرد و اظهار داشت: «این ابتلا در هشتمین روز از سفر ثبت شده است، هنگامی که کشتی از آب‌های دریای ویدل عبور کرد.»

این دانشمند پرسید: «آیا ویروس در مواد غذایی موجود بوده و پس از خروج از رکود فعال شد؟»

جفرسون ویروس کورونا را با اپیدمی آنفولانزای اسپانیا مقایسه کرد که طی سال‌های ۱۹۲۰-۱۹۱۸ جان حدود ۱۰۰ میلیون نفر را در سراسر جهان گرفت و این نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد از جمعیت جزایر ساموآ بر اثر ابتلا به آنفولانزا جان باختند آن هم در شرایطی که هیچ ارتباطی با جهان خارج نداشتند. 

وی در ادامه افزود که ویروس‌ها همیشه موجود هستند و عواملی چون تراکم جمعیت یا شرایط محیطی باعث فعال شدن آنها در شرایط مشخص می‌شوند. این همان چیزی است که ما باید مطالعه کنیم.

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان تاکنون به بیش از ۱۱ میلیون نفر رسیده و ۵۲۸ هزار نفر نیز بر اثر بیماری ناشی از این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز