خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید چاوو‌ش‌اوغلو از موضع فرانسه و امارات در لیبی

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۵۶۴

وزیر خارجه ترکیه به شدت از موضع دولت فرانسه و رئیس‌جمهوری این کشور در قبال لیبی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه به شدت از موضع دولت فرانسه و «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری این کشور در قبال لیبی انتقاد کرد و گفت: «فرانسه با حمایت از کودتاگر، خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی از یک سو و حمایت از شورای امنیت سازمان ملل که دولت وفاق عضو آن است، از سوی دیگر با خود رقابت می‌کند. 

اوغلو گفت: دولت وفاق لیبی در دوره اخیر به ویژه پس از سنگین شدن کفه پیروزی آن با حمایت ترکیه  از حمایت کشورهای فراوانی برخوردار است.

وی تاکید کرد که این وضعیت، امارات و به ویژه فرانسه را نگران کرده و باعث شد آن‌ها دستورهایی را به «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهوری مصر دیکته کنند. 

اوغلو در پاسخ به اظهارات ماکرون که حمایت ترکیه از لیبی را بازی خطرناک توصیف کرده بود نسبت به حضور فرانسه در لیبی به شدت ابراز نگرانی کرد.  

وی توضیح داد که فرانسه پس از آغاز عملیات چشمه صلح ترکیه در سوریه  از نقصان عقل رنج می‌برد و از آن زمان تاکنون از جدایی‌طلبان و کودتاگران در هر مکانی حمایت می‌کند.

اوغلو تاکید کرد که سازمان ملل دولت وفاق به ریاست «فائز السراج» را به رسمیت شناخته و خواهان قطع ارتباط با طرف‌های دیگر در لیبی است حال آنکه فرانسه در این زمینه دچار تناقض شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز