خبرگزاری کار ایران

فرمانده قسد:

آمریکا به وعده‌های خود عمل نکرده است

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۳۴۳

فرمانده کل نیروهای دموکرات سوریه (قسد) تاکید کرد که آمریکا به وعده‌­های خود عمل نکرده و مذاکرات برای وحدت کُردها بسیار سخت است.

به گزارش ایلنا به نقل از روداو، «مظلوم کوبانی»، فرمانده کل نیروهای دموکرات سوریه (قسد) تاکید کرد که ترکیه و آمریکا به وعده‌های خود به این نیروها عمل نکرده‌­اند و نتیجه آن درگیری­‌های شدید طی چند ساعت بوده است.

کوبانی افزود: «آن‌ها در تلاشند تا با کشورهای تاثیرگذار در مورد مسئله کُردها همکاری کرده و هماهنگی بین آن‌ها ایجاد کنند.»

وی درباره مذاکرات شورای ملی کُرد و حزب اتحاد دموکرات گفت: «وحدت کُردها دشوار است، زیرا قدرت‌­های خارجی تاثیر منفی بر مذاکرات می‌­گذارند اما آ‌‌‌‌ن‌ها برای موفقیت این ابتکار عمل با متحدان آمریکایی خود همکاری می‌کنند.»

 فرمانده قسد توضیح داد که آن‌ها تاکنون در مورد یک چشم‌انداز سیاسی مشترک به توافق رسیده­‌اند و در تلاش هستند مراحل دیگر را کامل کنند.

وی درباره عفرین گفت که نیروهای دموکرات ناگزیر به درگیری نابرابر با یک قدرت بین‌المللی و دومین قدرت بزرگ ناتو شدند. به همین دلیل برای حفاظت از جان غیرنظامیان پس از دو ماه درگیری ناگزیر به عقب‌نشینی شدند.

کوبانی تاکید کرد که نیروهای دموکرات سوریه نیروهای ملی سوریه و پایگاهی برای ارتش سوریه در آینده هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز