خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

توافق واشنگتن و بغداد برای کاهش شمار نیروهای آمریکایی در عراق/ گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی/ افزایش شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۷۲۶

توافق واشنگتن و بغداد برای کاهش شمار نیروهای آمریکایی در عراق، گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و افزایش شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری آمریکا طی فرمانی تحریم‌های اقتصادی و محدودیت مسافرتی علیه آن دسته از کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری اعمال کرد که درباره جنایت جنگی سربازان آمریکایی در افغانستان تحقیق می‌کنند.

- وزارت خارجه روسیه نسبت به استقرار نظامیان آمریکایی در لهستان هشدار داد.

-  کارکنان بخش سلامت پاریس شامگاه پنج‌شنبه دست به تظاهرات زدند.

- سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست به پایبندی به توافق هسته‌ای و قطعنامه شورای امنیت بازگردد.

- سخنگوی کرملین در واکنش به طرح پیشنهادی شماری از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه، ابراز امیدواری کرد که چنین طرحی اجرایی نشود.

- عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش و جنبش فتح تاکید کرد که هشت کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین به طور یکجانبه و به دور از اجماع بین‌المللی در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی به الحاق کرانه باختری اعلام آمادگی کرده‌اند.

- وزیر دفاع آمریکا و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی تماسی تلفنی درباره ایران رایزنی کردند.

- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی طی پیامی توئیتری در توضیحاتی در خصوص ادعاهای آژانس مبنی بر وجود مشکلاتی در دسترسی به دو پایگاه در ایران ارائه کرد.

- دیوان بین‌المللی کیفری از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای دستور اعمال تحریم‌هایی بر آن دسته از مقام‌های این دادگاه که درباره نیروهای آمریکایی تحقیق می‌کنند، انتقاد کرد.

- واشنگتن و بغداد طی بیانیه‌ای مشترک از توافق برای کاهش شمار نیروهای آمریکایی در عراق طی ماه‌های آینده خبر دادند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا به برخی گزارش‌ها مبنی بر اشغال بخش‌هایی از سیاتل توسط گروه‌های دست راستی، واکنش نشان داد.

- شمار مبتلایان به کرونا در جهان به مرز ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید

- وزیر خارجه کره‌شمالی طی بیانیه‌ای تاکید کرد که سیاست‌های آمریکا نشان می‌دهد که واشنگتن تهدیدی درازمدت علیه کره‌شمالی و مردم این کشور است.

- سفیر ایران در پرتغال با همتای جدید خود در تهران، دیدار و رایزنی کرد.

- سفیر ایران در عراق، در صفحه توییتر خود از باز شدن مرزها برای مبادلات تجاری خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز