خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی ۸ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۶۷۱

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش و جنبش فتح تاکید کرد که هشت کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین به طور یکجانبه و به دور از اجماع بین‌المللی در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی به الحاق کرانه باختری اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «عزام احمد» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش و جنبش فتح در گفتگو با رادیو رسمی «صدای فلسطین» اظهار داشت که اتحادیه اروپا مخالف طرح الحاق کرانه باختری است و نسبت به تحریم رژیم صهیونیستی در صورت اجرای این طرح هشدار داده است.

احمد تصریح کرد که برخی کشورهای اروپایی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی شده‌اند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز گذشته پس از سفر به فلسطین اشغالی و دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی، پیام کشورهای اروپایی در رابطه با طرح الحاق کرانه باختری را به آن‌ها ابلاغ کرد.

کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای این طرح، اولا تحریم‌هایی را بر این رژیم اعمال کرده و و از طرفی هم، کشورهای اروپایی بیشتری کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت.

گزارش‌های منابع صهیونیستی حاکی از آن است که ماس در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده که آلمان از تحریم‌های احتمالی اروپا علیه رژیم صهیونیستی حمایت نخواهد کرد اما قادر به ممانعت از اعمال چنین تحریم‌هایی نیز نخواهد بود. ماس اشاره کرد که برخی کشورهای اروپایی درصدد تحریم رژیم صهیونیستی هستند و سعی دارند اتحادیه اروپا را هم به این سمت بکشانند.

وزیر خارجه آلمان در تمامی این دیدارها تاکید کرده که الحاق کرانه باختری با قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی مغایرت دارد و آلمان به راحتی از کنار چنین تجاوز خطرناکی از طرف رژیم صهیونیستی نمی‌گذرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز