خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز گزارش داد:

طرح پنتاگون برای کاهش تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در عراق

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۵۴۰

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت مقامات پنتاگون معتقد هستند می‌توانند ماموریت در عراق را با عددی کمتر از تعداد نیروهای فعلی انجام دهند.

به گزارش ایلنا، روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی نسبت به افزایش تحرکات داعش همزمان با افزایش چشمگیر حملات این گروهک تروریستی در دوره اخیر  هشدار داد و اعلام کرد که آمریکا در نظر دارد تعداد نیروهایش را در عراق به سه هزار نفر کاهش دهد. 

این روزنامه نوشت: «گروهک تروریستی داعش اخیرا حملات کوچکی را با سلاح سبک و با هزینه‌ای کمتر از گذشته انجام داده و حمله اخیر به روسای مکشیفه در استان صلاح الدین نیز موید این مطلب است.» 

«مایکل نایتس» و «الیکس المیدا» از موسسه سیاست خاور نزدیک گزارش دادند به رغم اینکه نبرد اخیر علیه داعش موجب ازبین رفتن سلطه داعش شد اما حملات این گروه از نیمه سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

تنها در ماه آوریل داعش ۸۷ حمله تروریستی به این مناطق انجام داده که موجب کشته شدن ۱۸۳ نفر شده است.

همچنین ۱۹ عنصر داعشی در حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی در عراق طی چند روز گذشته به هلاکت رسیده و ۴۶ مخفیگاه آن‌ها در شمال غرب کرکوک تخریب شده است. 

نیویورک تایمز در این گزارش تاکید کرده است که راهکارهای همکاری همزمان با بازگشت چشمگیر داعش و اشکال کمک‌های احتمالی آمریکا محور مذاکرات آینده واشنگتن-بغداد خواهد بود.

این روزنامه نوشت: «افزایش فعالیت داعش در دوره گذشته در بحبوحه مناقشات درباره سرنوشت نیروهای آمریکایی در عراق که تعداد آن‌ها پنج هزار و ۲۰۰ سرباز است، مطرح می‌شود.» 

در این گزارش آمده است که مقامات پنتاگون معتقد هستند می‌توانند ماموریت در عراق را با عددی کمتر از تعداد نیروهای فعلی انجام دهند و در نظر دارند که تعداد نیروها را بین دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر کاهش دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز