خبرگزاری کار ایران

ورود یک زیردریایی موشکی جدید به ناوگان نظامی کره شمالی

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۰۶۰

مرکز اطلاعات کره جنوبی گزارش داد که یک زیردریایی موشکی بناست به ناوگان نظامی کره شمالی اضافه شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک زیردریایی موشکی بناست به ناوگان نظامی کره شمالی اضافه شود. این خبر را مرکز اطلاعات کره جنوبی اعلام کرد. 

یونهاپ گزارش داد که اطلاعات کره جنوبی با اعلام این خبر گزارش داد که به کنترل و رصد احتمال وجود یک زیردریایی موشکی جدید در آینده نزدیک برای پیوستن به نیروی دریایی کره شمالی ادامه می‌دهد.

 منبعی در اطلاعات کره جنوبی گفت: «بر اساس اطلاعات ما این زیردریایی آماده ورود و عملکرد در نیروی دریایی کره شمالی است. ما از نزدیک روند ورود آن به خدمت نظامی را پیگیری می‌کنیم.»

براساس اطلاعات کره جنوبی، یک زیردریایی موشکی غیر هسته‌ای جدید در ناوگان کشتی‌سازی نظامی در شهر سنبو واقع در سواحل شرقی کره شمالی ساخته شده است.

اطلاعات کره جنوبی معتقد است که جابجایی آب زیردریایی جدید بالغ بر ۳ هزار تن است و به سه موشک بالستیک میان‌برد از نوع «بوکچکسونگ ۳» مسلح است.

در اکتبر سال ۲۰۱۹ نخستین آزمایش این موشک با برد ۴۵۰ کیلومتر انجام شد.

یونهاپ اعلام کرد که این زیردریایی موشکی جدید ممکن است بخشی از نیروهای استراتژیک کره شمالی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز