خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز مطالعات استراتژیک عراق:

نصب پرچم همجنسگرایی در عراق، دیکته سیاسی رسانه‌­های غربی است/ آمریکا بیشترین نقش را در تبلیغ ضد ارزش‌ها ­داشته است

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۰۳۶

مدیر مرکز مطالعات استراتژیک عراق تاکید کرد که بدون تردید هدف دفتر اتحادیه اروپا در نصب پرچم همجنسگرایی تحریف افکار جامعه و تجاوز به ارزش‌های آن برای تمرکز زدایی از جنایت‌هایی است که کشورهایشان علیه سایر ملت­‌ها مرتکب شده­‌اند.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق، روز گذشته- یکشنبه- پرچم همجنسگرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق و برای اولین بار در این کشور برافراشت.

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد که همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان در بغداد نیز پرچم رنگین کمان (پرچم همجنسگرایان) را به مناسبت روز جهانی مبارزه با همجنسگرا هراسی و تغییر جنسیتی‌ برافراشته و توجه‌ها را به حقوق همجنسگرایان معطوف کرده‌اند. این اقدام با واکنش­‌های تند و غضب‌آلود مسئولان و مردم عراق مواجه شد و احزاب سیاسی و محافل اجتماعی آن را به شدت محکوم کردند.

در همین راستا، «محمود الهاشم»، کارشناس سیاست خارجه عراق و مدیر مرکز مطالعات استراتژیک در تشریح دلایل و زمینه­‌های این اقدام ناهنجار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: دلایل و عوامل چنین اقدامی ریشه در خاک عراق ندارد، بلکه مجموعه‌­ای از تأثیرات است که از طریق رسانه­‌های غربی القا و دیکته شده و این رسانه‌­ها غالباً فعالیت‌­های این نوع بیماری را که اغلب توسط غرب تولید می‌­شود، منتقل کرده و سعی می­‌کنند آن را به عنوان نوعی آزادی به بازار عرضه کنند.

الهاشمی تاکید کرد که بدون تردید هدف چنین اقدامی تحریف افکار جامعه و تجاوز به ارزش‌­های آن برای تمرکز زدایی از جنایت­‌هایی است که کشورهایشان علیه  سایر ملت‌­ها مرتکب شده­‌اند.

وی گفت: شکی نیست که بارها در عراق چه از طریق شبکه­‌های اجتماعی و چه در اثنای تظاهرات­ ماه اکتبر که پرچم همجنسگرایان روی رستوران ترکیه برافراشته شده و تعجب همه را برانگیخت، هشدارهای فراوانی نسبت به این موضوع داده شد. البته سفارت آمریکا در فعالیت­‌ها و از طریق سازمان­‌های پشتیبانی کننده از آن نیز بیشترین نقش را در تبلیغ چنین ضد ارزشی داشته است.

این کارشناس عراقی تاکید کرد که صحنه ظهور پرچم همجنسگرایی با واکنش‌های خشم‌آلود در محافل دولتی و پارلمانی و همچنین محافل مردمی روبه‌رو شد و معترضان به دلیل شرایط ناشی از اپیدمی کرونا به استفاده از بسترهای رسانه‌­ای موجود برای ابراز محکومیت و عصبانیت خود نسبت به اقدام دفتر اتحادیه اروپا در برافراشتن این پرچم شرم‌آور که ​​کمترین توصیف برای آن منزجر کننده و چندشناک است، بسنده کردند.

وی گفت که این اقدام شنیع، تجاوز به ارزش­‌های امت اسلامی و به طور کل، ارزش‌­های جامعه به شمار می‌­رود چنانکه احزاب سیاسی نیز آن را محکوم کرده و خواستار اخراج سفرایی شدند که دست به چنین اقدامی زدند.

الهاشمی تاکید کرد که دولت عراق نیز از طریق وزارت امور خارجه اقدام دفتر اتحادیه اروپا برافراشتن پرچم همجنس‌گرایی را محکوم کرده و آن را خارج از ارزش‌­ها و هنجارهای دیپلماتیک برشمرده است.

وی گفت: دولت عراق تاکید کرده است که وظیفه نمایندگان دیپلماسی برافراشتن پرچمی نیست که هیچ ارتباطی با فلسفه وجودی آن در کشور میزبان ندارد. چنانکه مراجع و قوانین بین‌المللی، هیئت دیپلماتیک را فقط موظف به نصب پرچم آن کشور نه هیچ پرچم دیگری می­‌کند.

الهاشمی تاکید کرد دولت عراق به سفرای این کشورها هشدار داده است که اگر این پرچم را پایین نیاورند اقدام‌هایی علیه آنها اتخاذ خواهد شد.

 وی گفت که هنجارها و چارچوب­‌های بین المللی ایجاب می‌کند که کشوری که سفارت یا نمایندگی دیپلماتیک دارد، به ارزش‌­های کشور میزبان احترام بگذارد، به ویژه اینکه جامعه عراق با تمام مذاهب و فرقه­‌های خود این نوع اقدام‌های شرم‌آور را رد کرده و آن را تجاوز به دین و ارزش‌­های خود می­‌داند.

این کارشناس عراقی تاکید کرد که چنین اقدام شنیعی همچنین حاکمیت کشور را نقض کرده است، زیرا قوانین بین المللی اجازه نمی­‌دهد پرچمی غیر از پرچم سفارت بالا برده شود.

وی گفت: در پایان تأکید می‌­کنیم که واکنش‌­های خشم‌آلود مردم عراق به طور کل و دولت به طور خاص تاکید می­‌کند که پروژه آمریکایی که در تلاش برای رواج  رذیلت‌­های اخلاقی در محافل اسلامی است، هرگز موفق به تحقق اهداف خود نخواهد شد بلکه بر عکس به شدت محکوم و رسوا می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز