خبرگزاری کار ایران

پکن اعلام کرد:

چین توانسته اپیدمی کرونا را تحت کنترل دربیاورد

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۸۸۵

وزیر خارجه چین گفت که این کشور توانسته اپیدمی کرونا را تحت کنترل دربیاورد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، «وانگ یی»، وزیر خارجه چین گفت که این کشور توانسته اپیدمی کرونا را تحت کنترل دربیاورد. وی همچنین از برخی کشورها که تلاش دارند وضعیت این اپیدمی را سیاسی کنند انتقاد کرد. 

وی در گفت‌وگوی تلفنی با همتایان خود در مجارستان و بوسنی و هرزگوین، اعلام کرد که چین «توانسته با تلاش فراوان این بیماری را تحت کنترل دربیاورد.» وانگ گفت که چین در حال حاضر شاهد «ادامه تدریجی روند اقتصادی و اجتماعی است.»

وی افزود: «چین نه‌تنها توانست بر دشواری‌های خود فائق آید، بلکه به دیگر کشورها نیز در مبارزه با این ویروس کمک کرده و تجربه خود را در اختیار آن‌ها قرار داد.»

وانگ در ادامه گفت: «شماری سیاستمداران در برخی کشورها همچنان تلاش دارند این ویروس را سیاسی کرده و در روند کار سازمان بهداشت جهانی اخلال ایجاد کنند.»

او گفت: «ویروس‌ها هیچ مرزی نمی‌شناسند و بین نژادها تفاوتی قائل نمی‌شوند. تمامی انسان‌ها سرنوشتی مشترک دارند و وضعیت خوب و بد را با یکدیگر شریک می‌شوند. مبارزه با کووید-۱۹ نیازمند همکاری جهانی است که به کشورها شانس پیروزی را بدهد.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز