خبرگزاری کار ایران

واکنش امارات به اظهارات نتیانیاهو درباره فلسطین

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۵۳۱

وزیر خارجه امارات بر مخالف کشورش با طرح‌­های اسرائیل برای الحاق اراضی فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه این کشور امروز -یکشنبه- ضمن ابراز نگرنی شدید بر مخالفت ابوظبی با برنامه کابینه جدید اسرائیل برای الحاق اراضی فلسطین در کرانه باختری و اعمال حاکمیت بر این مناطق تاکید کرد.

بن زاید هشدار داد که این اقدام یک‌جانبه، غیرقانونی است و فرصت‌­های صلح ر از بین می‌­برد و با همه تلاش‌­های بین المللی برای رسیدن به راهکار سیاسی پایدار بر اساس قطعنامه‌­های شورای امنیت سازمان ملل در تعارض است.

وی تاکید کرد که مسیر عملیات صلح در خاورمیانه که مطلوب همگان است، کاملا روشن بوده و بر اساس مبانی و اصول مورد توافق برای حل مسئله فلسطین و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل استوار شده است.

بن زاید در ادامه مجددا تاکید کرد که اقدامات یک‌جانبه، در برابر فرصت‌­های صلح پایدار مانع‌تراشی می­‌کند.

وی ضمن رد اظهارات «بنیامین نتایاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اجماع نظر عربی در قبال این اقدامات، آن را نادیده گرفتن حقیقت و در تضاد با موضع عربی توصیف و تاکید کرد که اجماع نظر عرب پیش از این اعلام شده و در تصمیم­‌های صادر شده از اتحادیه عرب ثابت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز