خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره امنیت ملی تایوان مدعی شد:

احتمال جنگ قدرت در پیونگ‌یانگ در صورت فوت کیم جونگ‌اون

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۱۵۳

رئیس سازمان اطلاعات تایوان جزئیات جدیدی را از وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی که اخیرا گزارش‌هایی درباره احتمال بیماری او منتشر شده فاش کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست، رئیس سازمان اطلاعات تایوان جزئیات جدیدی را از وضعیت سلامتی «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی که اخیرا گزارش‌هایی درباره احتمال بیماری او منتشر شده فاش کرد. 

«کیو کچونگ»، رئیس اداره امنیت ملی تایوان، عنوان کرد که گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که کیم «بیمار» بوده و این کشور برنامه‌هایی برای احتمال درگیری بر سر قدرت را در صورت مرگ او در دستور کار دارد. 

روزنامه تایپه تایمز گزارش داد که وی در زمینه در قید حیات بودن رهبر کره شمالی پاسخ روشنی نداده است. وی در جمع اعضای دولت در این زمینه گفت: «آماری که به دست آورده‌ایم برآمده از منابع اطلاعاتی است نه نظر شخصی.»

وی در زمینه منابع خبری خود توضیحی نداد، اما با اطمینان گفت که پیونگ‌یانگ خود را برای درگیری احتمالی بر سر تصاحب قدرت آماده می‌کند. این در حالی است که معاون امنیتی تایوان اعلام کرد که این کشور قادر به تایید اطلاعات رسیده رد زمینه سلامت کیم جونگ‌اون نیست. وی گفت: «تا جایی که ما می‌دانیم، کیم همچنان زمام امور را در دسن دارد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز