خبرگزاری کار ایران

یونیسف:

ویروس کرونا به فقر کودکان خاورمیانه دامن می‌زند

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۲۵۰

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که میلیون‌ها کودک خاورمیانه با از دست دادن مراقبان خود در پی اعمال قرنطینه فقیرتر خواهند شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، میلیون‌ها کودک در خاورمیانه با از دست دادن افردی که از آنها مراقبت می‌کنند، به دلیل اعمال قرنطینه برای مهار کرونا فقیرتر خواهند شد.

یونیسف در گزارش خود افزوده است که این کودکان که تقریباً پنجاه درصد از حدود هشت میلیون نفر را تشکیل می‌دهند، به دلیل از دست رفتن حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار شغل در سال جاری تحت تأثیر بسته شدن شرکت‌ها، تعلیق حقوق و سایر پیامدهای ناشی از اعمال قرنطینه، در منطقه خاورمیانه زیان خواهند دید.

در این گزارش آمده است که حدود ۱۱۰ میلیون کودک در منطقه خاورمیانه در حال حاضر در خانه بوده و به مدرسه نمی‌روند. 

«تد چایبان»، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا، روز گذشته- دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای در امان اعلام کرد: «مشخص است که این اپیدمی به طور مستقیم کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ زیرا بسیاری از خانواده‌های منطقه به دلیل از دست دادن شغل، به ویژه درآمد، روزانه فقیرتر شده‌اند، این خانواده‌ها به دلیل تدابیر اتخاذ شده برای مهار این بیماری جهت تأمین معیشت خود، تلاش می‌کنند. 

چایبان در ادامه افزود: «ترکیبی از عواملی مانند فقدان یا عدم تامین خدمات اولیه، فقر، محرومیت و جنگ‌ها و در حال حاضر نیز کوید ۱۹ به طور ویژه به کودکان آسیب‌پذیرتر زیان وارد خواهد کرد و زندگی دشوار آنها را غیرقابل تحمل می‌کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز