خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق:

آمریکا در روزهای آینده پایگاه «الحبانیه» را تحویل می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۳۴۶

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که این نیروها آماده به دست گرفتن کنترل یک پایگاه دیگری از نیروهای آمریکایی هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز -‌چهارشنبه- گفت که این نیروها آماده به دست گرفتن کنترل یک پایگاه دیگری از نیروهای آمریکایی هستند. 

وی گفت که نیروهای عراق طبق برنامه‌ریزی پایگاه نظامی «الحبانیه» را که در میان فلوجه و رمادی،‌در مرکز الانبار، واقع اسن را در روزهای آینده از آمریکا و ائتلاف به رهبری این کشور تحویل خواهند گرفت. 

این سخنگو گفت که تحویل پایگاه‌ها به نیروهای عراقی براساس جدول زمان‌بندی و مکانیسمی برای همکاری جدید میان بغداد و واشنگتن صورت می‌گیرد. 

وی در راستای احتمال تحویل پایگاه عین الاسد بار دیگر تاکید کرد که تخلیه پایگاه‌های عراق از حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف براساس جدول زمان‌بندی صورت می‌گیرد. 

این در حالی است که یک منبع امنیتی به پایگاه المعلومه گزارش داد که شماری از نیروهای آمریکایی از الحبانیه خارج شده و به پایگاه عین الاسد رفته‌اند. وی گفت که شماری از این نیروها بدون هیچ اطلاع قبلی به سوی عین الاسد به راه افتاده‌اند و هنوز دلیل این تحرک ناگهانی مشخص نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز