خبرگزاری کار ایران

کاهش نرخ بهره و تزریق نقدینگی به سیستم بانکداری چین برای مبارزه با تاثیرات اقتصادی «کرونا»

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۵۱۷

بانک مرکزی چین از کاهش نرخ بهره و تزریق نقدینگی به سیستم بانکداری این کشور به هدف کنترل اثرات منفی شیوع ویروس «کرونا» خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی العربیه، بانک مرکزی چین از کاهش نرخ بهره و تزریق نقدینگی به سیستم بانکداری این کشور به هدف کنترل اثرات منفی شیوع ویروس «کرونا» خبر داد. 

بانک مرکزی چین اعلام کرد که ۵۰ میلیون یوان (معادل هفت میلیارد دلار) از طریق عملیات بازار آزاد وارد سامانه بانکداری خود می‌کند. این مبلغ طی فرآیندی هفت روزه تزریق خواهد شد. 

بانک مرکزی چین همچنین از کاهش دو و چهار دهم درصدی الی دو و دو دهم درصدی نرخ بهره خبر داد که بیشترین رقم کاهش این نرخ طی پنج سال اخیر به حساب می‌آید. 

این در حالی است که بانک مرکزی چین در میانه ماه مارس از کاهش نرخ ذخیره بانک میان ۵۰ الی ۱۰۰ واحد اساسی و همچنین تامین ۷۹ میلیارد نقدینگی در نظام بانکی خبر داده بود. 

علاوه بر این، تلویزیون دولتی چین به نقل از رئیس‌جمهوری این کشور گزارش داد که دولت بلافاصله سیاست‌های حمایتی را برای شرکت‌های کوچک و متوسط براساس نیاز و تدابیر اتخاذشده پی می‌گیرد.

بنا بر گزارش تلویزیون دولتی چین، رئیس‌جمهوری این کشور طی سفر به کارخانه‌ای در شرق این کشور گفت که شرکت‌های چینی باید به‌رغم ادامه تمهدیات مبارزه با کرونا به فعالیت خود ادامه دهند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز