خبرگزاری کار ایران

تاثیر زیان‌بار شیوع «کرونا» بر بخش‌های مختلف اقتصاد کویت

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۷۲۳

بخش هتل‌داری و رستوران‌های کویت شاهد کاهش شدید استقبال مراجعان در پی انتشار ویروس کرونا در منطقه خلیج فارس بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه سبق سعودی، وضعیت اجتماعی جدید ناشی از شرایط ایجاد شده در پی شیوع ویروس «کرونا» بخش مشاغل هتل‌ها و رستوران‌ها در کویت را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و هتل‌ها به دنبال توقف پروازها و لغو کنفرانس‌ها و فعالیت‌های در این کشور تقریبا خالی است. 

میزان مشاغل هتل‌ها پس از توقف سفرهای خارجی به کویت به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

منبعی در بخش هتلداری گفت: «از زمان انتشار ویروس کرونا و منع صدور روادید جدید بخش هتلداری به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و صاحبان هتل‌ها نمی‌توانند حقوق کارکنان خود را بپردازند تا جایی که آن‌ها به مرخصی بدون حقوق پناه برده‌اند.

منابع دیگر در بخش هتل‌ها فاش کردند که میزان انصراف از رزروها به ۹۰ درصد رسیده و شاید در برخی موارد بیشتر باشد، اما هنوز قیمت اتاق‌ها و غذا در رستوران‌ها و هزینه‌های پذیرایی برای مهمانی‌ها و جشن‌های عروسی ثابت است.

وضعیت رستوران‌ها نیز بهتر از هتل‌ها نبوده و رسانه‌ها از کاهش ۶۰ تا ۶۵ درصدی مراجعه‌کنندگان همزمان با افزایش نگرانی‌های مردم و عدم حضور در اماکن عمومی خبر می‌دهند که ادامه چنین وضعیتی احتمال تعطیلی رستوران‌ها را قوت می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز