خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ گزارش داد:

مقاومت کشورهای محاصره‌کننده قطر برای باز کردن حریم هوایی به روی هواپیماهای دوحه

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۳۰۵

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کشوهای محاصره‌کننده قطر در برابر فشارهای آمریکا برای باز کردن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای دوحه مقاومت می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی الجزیره، آمریکا کشورهای محاصره‌کننده قطر را تحت فشار قرار داده است که حریم هوایی خود را برای دوحه باز کنند تا از حریم هوایی ایران استفاده نکند اما چهار کشور محاصره‌کننده مقاومت می‌کنند. این خبر را خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد.  

در این گزارش آمده است که این کشورها معتقد هستند، بهترین فرصت را برای اجبار قطر به عقب نشینی‌های بیشتر از مواضع خود در آستانه میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ در اختیار دارند. 

بلومبرگ نوشت که واشنگتن پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان برای حل اختلافات بین کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار تلاش کرده است.

این گزارش همچنین تاکید می‌کند که باز شدن حریم هوایی کشورهای محاصره‌کننده، محور اصلی گفت‌و‌گوها در نشست‌های دوره‌ای بین مقام‌های سعودی و آمریکایی در ریاض و واشنگتن بوده است. 

مقام‌های آمریکایی معتقد هستند که حریم هوایی بهترین ابزار ممکن برای آغاز گشایش بیشتر در اختلافات موجود است.

این در حالی است که مشخص نیست مقصود از باز شدن حریم هوایی، از سرگیری پروازهای مستقیم به دوحه است یا فقط صرف اجازه برای عبور از حریم هوایی این کشورهاست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز