خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت درباره پیش‌نویس آتش‌بس در لیبی تصمیم‌گیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۰۷۷

شورای امنیت خواستار رای‌گیری درباره پیش‌نویس بریتانیا برای برقراری آتش‌بس در لیبی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه العربی الجدید، شورای امینت سازمان ملل خواستار رای‌گیری درباره پیش‌نویس ارائه‌شده از سوی بریتانیا برای برقراری آتش‌بس در لیبی شده است تا نخستین سند الزام‌آور از زمان آغاز جنگ در این کشور در ماه آوریل تنظیم شود. رای‌گیری درباره این موضوع بناست امروز -‌چهارشنبه- برگزار شود.

یک مقام دیلمات سازمان ملل اعلام کرد که بریتانیا پس از تهیه متن پیش‌نویس خواستار رای‌گیری برای آن شده است اما موضع روسیه همچنان نامشخص است. 

پیش‌نویس بریتانیا بر لزوم آتش‌بس پایدار در لیبی در اولین فرصت بدون ارائه پیش‌شرط تاکید می‌کند. 

لندن در متن این پیش‌نویس، به رغم موضع هفته گذشته روسیه و درخواست این کشور برای جایگزینی واژه مزدوران با عناصر تروریستی بیگانه، ترجیح داده است که بند «نگرانی شورای امنیت نسبت به دخالت روز افزون مزدوران اجنبی در لیبی» همچنان در این متن باقی بماند. 

موضع روسیه به عنوان عضو دائم شورای امینت که از حق وتو برخوردار است، در قبال این پیش نویس همچنان نامشخص است. 

در این پیش‌نویس  از سازمان‌های منطقه‌ای به‌ویژه اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا خواسته شده است که از تلاش‌های سیاسی سازمان ملل و امکان نظارت بر آتش‌بس در لیبی حمایت کنند. 

پیش‌نویس مذکور خواستار ادامه مذاکرات در چارچوب کمیته نظامی مشترکی است که در پایان ماه ژانویه تشکیل شده و شامل نمایندگان طرفین جنگ با هدف دست‌یابی به آتش‌بس پایدار با وجود یک مکانیسم ناظر است. 

بریتانیا در این پیش‌نویس‌ از «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل، خواسته که پیشنهاداتی را درباره نظارت بر آتش‌بس در سریع‌ترین زمان ممکن و به محض توافق گروه‌های درگیر در لیبی ارائه دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز