خبرگزاری کار ایران

ادامه تنش‌ها بر سر پاره شدن متن سخنرانی ترامپ

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۳۹۱

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که اقدام رئیس مجلس نمایندگان مبنی بر پاره کردن متن سخنرانی او «قانون‌شکنی» بود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه یو‌اس‌ای تودی، شامگاه گذشته -‌جمعه- «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت که اقدام «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان مبنی بر پاره کردن متن سخنرانی او «قانون‌شکنی» بود.

وی در جمع خبرنگاران گفت: «به نظرم این‌که او متن سخنرانی را پاره کرد کار وحشتناکی بود. اول این‌که این سندی رسمی است و حق ندارید آن را پاره کنید. کار او غیرقانونی بود. او قانون‌شکنی کرد».

این در حالی است که بسیاری از حقوق‌دان‌ها نظر ترامپ را قبول ندارند.

از سوی دیگر، شماری از نمایندگان هوادار ترامپ گفته‌اند که به خاطر این اقدام پلوسی از او شکایت خواهند کرد.

بر این اساس، قانون اساسی آمریکا تخریب یا نابودی مدارک ایجادشده از سوی «منشی یا مقام دادگاه ایالات متحده یا دفتر رسمی» را ممنوع می‌کند. با این حال، شماری از متخصصان معتقدند که این قانون شامل اقدام پلوسی نمی‌شود.

«هایدی کیتروسر»، استاد حقوق در دانشگاه مینه‌سوتا گفت، این‌که ترامپ اقدام پلوسی را قانون‌شکنی می‌داند، «دیوانگی» است.

وی گفت که این قانون «برای آن طراحی شده که رئیس‌جمهور و مشاورانش نتوانند اطلاعات و سندها را از دیدگاه مردم پنهان کنند». بر این اساس، این موضوع شامل مدارکی که مدام دست به دست می‌شوند،‌ مانند کپی سخنرانی ترامپ، نمی‌شود.

«داگلاس کاکس» استاد حقوق دانشگاه داگلاس نیز گفت که این اقدام پلوسی شامل نقض قوانین ریاست‌جمهوری نمی‌شود. وی گفت که متنی که پلوسی پاره کرد، «سند ریاست‌جمهوری» نبوده و بنابراین مشمول این قانون نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز