خبرگزاری کار ایران

نتانیاهو:

الحاق دره اردن و شهرک‌های کرانه باختری پس از انتخابات صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۳۵۷

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته- سه شنبه- اعلام کرد که از دولت درخواست خواهد کرد که با الحاق شهرک‌های کرانه باختری و منطقه دره رود اردن و شمال دریای مرده پس از انتخابات ماه مارس موافقت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته- سه‌شنبه- در مراسم جشنی در منطقه «بیت شمیس» واقع در نزدیکی قدس اشغالی گفت که از دولت درخواست خواهد کرد تا با الحاق شهرک‌های کرانه باختری و منطقه دره رود اردن و شمال دریای مرده پس از انتخابات ماه مارس موافقت کند.

نتانیاهو مدعی شد: «نمی‌گذاریم چنین فرصتی از دست رود (الحاق شهرک‌ها و منطقه دره اردن). این ما بودیم که آن را ارائه دادیم و حال در صدد تحقق آن هستیم اما برای همین منظور و نیز برقراری امنیت در مرزهایمان و امنیت آینده خود به همه اعضای لیکود برای خروج و رأی‌گیری در انتخابات آینده نیاز داریم». 

روزنامه هاآرتص در این‌باره نوشت: «اظهارات نتانیاهو» با اظهارات پیشین وی  و مقام‌های حزب لیکود تناقض دارد، آنها پیش از این می‌گفتند که اعمال حاکمیت اسرائیل پیش از انتخابات انجام خواهد شد. 

این روزنامه هشدار داد که نتانیاهو تحت فشارهای آمریکا و اروپا تصمیم به تأخیر این اقدام گرفته است. 

هاآرتص نوشت: «جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته به صراحت از اسرائیل خواست که دره اردن و شهرک‌های کرانه باختری را در شرایط کنونی به سرزمین‌های اشغالی الحاق نکند و تا زمان پس از برگزاری انتخابات کنست منتظر بماند». 

این اظهارات به دنبال اعلام طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه با نام معامله قرن توسط ترامپ مطرح شده و یکی از بندهای این طرح مشمول سیطره اسرائیل بر شهرک‌های کرانه باختری و تنگه اردن و شمال دریای مرده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز