خبرگزاری کار ایران

واکنش‌ها به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا؛ اشک‌ها و لبخندها

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۴۶۰

رهبران بریتانیا و جهان هر کدام واکنشی متفاوت به طلاق سیاسی برگزیت نشان دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بریتانیا شامگاه گذشته -‌جمعه- پس از ۴۷ سال از اتحادیه اروپا خارج شد. 

رهبران بریتانیا و جهان هر کدام واکنشی متفاوت به این طلاق سیاسی نشان دادند. 

 

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا

جانسون در بیانیه‌ای در واکنش به خروج رسمی کشورش از اتحادیه اروپا اعلام کرد: «کار ما و من به‌عنوان دولت این است که این کشور را بار دیگر متحد کرده و به جلو برانیم. مهم‌ترین چیزی که می‌توان گفت، این است که خروج ما نه پایان بلکه شروعی دوباره است. این لحظه‌ای است برای بازسازی کشور و تغییر».

 

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه

ماکرون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یادم هست که همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ در رابطه با برگزیت پر بود از دروغ، اغراق و ساده‌سازی و وعده‌هایی داده شد که هیچ‌گاه نمی‌توان به آن‌ها عمل کرد. تاریخی طولانی میان فرانسه و بریتانیا وجود دارد، مملو از خون، آزادی، شجاعت و نبردهایی که در آن با یکدیگر شرکت کردیم. این روزی ناراحت‌کننده است و نمی‌توان آن را انکار کرد. اما در عین حال،‌ امروز باید برای اتحادیه اروپایی قدرتمندتر و مؤثرتر تلاش کنیم و این به گمان من بی‌همتا است.»

 

ترزا می، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا

نخست‌وزیر پیشین بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ساعت ۱۱ شب جمعه، بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شد. پس از گذشت بیش از سه سال، بالاخره می‌توانیم بگوییم که به نتایج همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ جامه عمل پوشانده‌ایم».

 

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا

کوربین نیز طی بیانیه‌ای به این رویداد واکنش نشان داد و گفت: «جایگاه بریتانیا در جهان تغییر خواهد کرد. پرسش اینجاست که بناست چه روندی را پیش بگیریم.»

 

میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت

بارنیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی گفت: «فکر با میلیون‌ها بریتانیایی است که همچون ما از این رویداد غمگین هستند.»

 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا

پمپئو نیز به این خروج واکنش نشان داد و گفت: «مردم بریتانیا می‌خواستند از استبداد بروکسل خارج شوند. آنها می‌خواهند که بتوانند تصمیم‌های خود را بگیرند. ما نیز چنین آروزیی برای مردم بریتانیا داریم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز