خبرگزاری کار ایران

بررسی پرونده جنایت‌های جنگی اسرائیل در لاهه به تعویق افتاد

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۹۶۸

قضات دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه درخواست مبنی بر تحقیق درباره اسرائیل و ارتکاب جنایت جنگی را به‌علت حجم بالای این مدرک رد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آو اسرائیل، قضات دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه درخواست مبنی بر تحقیق درباره اسرائیل و ارتکاب جنایت جنگی را به‌علت حجم بالای این مدرک رد کردند. 

این بدان معناست که تصمیم در این‌باره از سوی سه قاضی مسئول به تعویق می‌افتد، اما بعید به نظر می‌رسد که تاثیر دیگری بر روند این پرونده داشته باشد. 

«فاتو بنسودا»، دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری، ماه گذشته میلادی گفته بود که «مدارک مستدلی»‌ برای ایجاد یک پرونده در رابطه با جنایت جنگی ارتش اسرائیل در نوار غزه و همچنین شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی وجود دارد. 

وی همچنین از دادگاه خواست تا تعیین کند که آیا اختیار سرزمینی در این رابطه را دارد یا نه. این درخواست که در ۱۱۰ صفحه ارائه شده است، از حداکثر ۳۰ صفحه تعیین‌شده از سوی دادگاه بیشتر است. در این دادخواست همچنین به «شرایط پیچیده قانونی، راستین و همچنین منحصر به فرد این موقعیت» اشاره شده است. 

دادگاه با درخواست او مبنی بر افزایش تعدا صفحات دادخواستش موافقت کرده اما در عین حال اعلام کرد که نمی‌توان در مدت زمانی که برای بررسی ۳۰ صفحه دادخواست تعیین‌شده، چنین دادخواست طولانی‌ را بررسی کرد. 

این بدان معناست که تلاش‌های بنسودا برای پیشبرد این پرونده چندین ماه به تعویق می‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز