خبرگزاری کار ایران

۱۴۵ زخمی در جریان اعتراض‌های روز گذشته در لبنان

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۰۶۵

در جریان درگیری‌های تظاهر کنندگان با نیروهای امنیتی در لبنان روز گذشته- یکشنبه- در دومین روز اعتراض‌های خشن به دنبال بحران اقتصادی و سیاسی ۱۴۵ نفر زخمی شده‌اند.

 به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، صلیب سرخ لبنان گزارش داد در جریان درگیری‌های تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی در لبنان روز گذشته- یکشنبه- در دومین روز اعتراض‌های خشن به دنبال بحران اقتصادی و سیاسی ۱۴۵ نفر زخمی شده‌اند.

صلیب سرخ لبنان با ارائه این گزارش افزود که ۴۵ نفر از افراد زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند. 

«جرج کتانه»، دبیر کل صلیب سرخ لبنان  تأکید کرد که افراد زخمی از بین هر دو طرف، تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی هستند».

خبرگزاری رسمی لبنان نیز اعلام کرد که خبرنگاران نیز در بین افراد زخمی قرار دارند.

نیروهای ضد شورش و تجهیزات ارتش به مرکز بیروت محل تجمع تظاهر کنندگان در ورودی خیابان منتهی به مقر پارلمان  در نزدیکی میدان الشهداء اعزام شدند. 

تظاهر کنندگان در دومین شب اعتراض‌های جدید خود با سر دادن شعار «انقلاب انقلاب» به دیوارهای امنیتی سنگ و ترقه پرتاب کردند. پلیس نیز برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

شمار زخمی‌ها طی دو روز به ۵۲۰ نفر رسیده و درگیری‌های روز شنبه به تنهایی ۳۷۷ زخمی بر جای گذاشت که این اتفاق از زمان آغاز اعتراض‌ها در تاریخ ۱۷ اکتبر گذشته بی‌سابقه بوده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز