خبرگزاری کار ایران

کارشناس عراقی هشدار داد:

تحرکات آمریکا در شورای امنیت برای ابقای نیروهای ائتلاف در عراق

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۷۰۸

کارشناس امنیتی عراق امروز- یکشنبه- نسبت به تحرکات و اقدام‌های آمریکا در شورای امنیت برای القای لزوم حضور نیروهای خارجی در عراق هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «کریم الخیکانی» کارشناس امنیتی عراق امروز- یکشنبه- نسبت به اقدام‌های و تحرکات عراق در شورای امنیت برای لازم جلوه دادن حضور نیروهای خارجی در عراق هشدار داد.

وی تأکید کرد که آمریکا به دنبال وارد کردن بسیاری از عناصر گروه تروریستی داعش در خاک عراق است تا حمایت و تأیید شورای امنیت را برای ابقای نیروهای ائتلاف بین‌المللی در این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم  کسب کند.

الخیکانی گفت: «واشنگتن ممکن است فرماندهان تروریستی داعش که در پایگاه­‌های التنف و حسکه در حال آموزش هستند، را وارد عراق کند».

وی در ادامه افزود: «آمریکا برای در هم شکستن تصمیم عراق درباره اخراج نیروهای خارجی از این کشور تلاش می‌­کند پس از انتقال عناصر داعشی به این کشور در شورای امنیت چنین وانمود کند که عراق به دلیل ادامه حضور تروریسم در این کشور  همچنان نخستین تهدید در جهان است و باید نیروهای ائتلاف برای مبارزه با تروریسم در این کشور باقی بمانند».

الخیکانی در پایان تأکید کرد که همه نیروهای امنیتی باید در مناطق مختلف مستقر شوند و دولت نیز با قراردادهای خوب با روسیه و چین فورا سامانه‌­های دفاعی خریداری کند تا مانع تحرکات تروریستی در نوار مرزی با سوریه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز