خبرگزاری کار ایران

دیده‌بان حقوق بشر:

خسارت ویرانگر عملیات آمریکا بر غیرنظامیان افغان در سال ۲۰۱۹

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۲۴۶

دیده‌بان حقوق بشر گزارش داد که درگیری‌های نظامی در افغانستان طی سال ۲۰۱۹ «خسارات ویرانگری» بر غیرنظامیان داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی طلوع نیوز، دیده‌بان حقوق بشر روز گذشته -‌سه‌شنبه- گزارش داد که درگیری‌های نظامی در افغانستان طی سال ۲۰۱۹ «خسارت‌های ویرانگری» بر غیرنظامیان داشته است. 

در این گزارش آمده است که این اولین‌بار است که شمار تلفات ناشی از عملیات نیروهای آمریکایی و دولت افغانستان از تلفات حملات طالبان بالاتر است. این دیده‌بان دلیل این امر را افزایش چشمگیر حملات هوایی آمریکا اعلام کرد.

در این گزارش همچنین آمده است: «طالبان دست به حملات گسترده‌ای زد، به‌ویژه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه سپتامبر. این حملات به کشته و زخمی‌شدن صدها غیرنظامی انجامید.»

در بیانیه این سازمان همچنین آمده است: «با ادامه درگیری‌ها، تمامی طرف‌های درگیر در افغانستان بی‌توجهی فاحشی به قوانین جنگ داشته و آسیب‌های زیادی را به غیرنظامیان وارد کردند.»

در این گزارش همچنین اشاره شده است: «با این حال، گفت‌وگوهای صلح در سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا کرده و زندگی مردم عادی افغان متکی به این است که طرف‌های درگیر تعهدات خود برای حراست از غیرنظامیان و حقوق بشر را عملی کنند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز