خبرگزاری کار ایران

چاوش اوغلو:

عدم امضای توافق آتش‌بس لیبی نشان داد چه کسانی خواهان جنگ هستند

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۷۸۴

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که عدم امضای توافق آتش‌بس لیبی توسط فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی این کشور، نشان داد که چه کسی خواهان جنگ است و چه کسی به دنبال آن نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران گفت: «عدم امضای توافق آتش‌بس در لیبی توسط خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی این کشور نشان داد که چه کسی خواهان جنگ است و چه کسی به دنبال آن نیست».

چاووش اوغلو همچنین گفت: «ترکیه تمام تلاش خود را برای تضمین آتش‌بس در لیبی به کار گرفت».

وی تأکید کرد که کشورش در صورت ادامه مواضع مخالف حفتر، دلیلی برای برگزاری کنفرانس برلین درباره لیبی نمی‌بیند.

اظهارات چاوش اوغلو پس از آن مطرح شد که خلیفه حفتر مسکو را بدون امضای توافق آتش‌بس به دلایلی از جمله عدم درج بندی مبنی بر تفکیک شبه‌نظامیان در این توافق ترک کرد. 

منابع دیگر نیز دلیل اقدام حفتر در عدم امضای توافق را به نادیده گرفته شدن پیش‌نویس برخی از خواسته‌های ارتش و نیز مخالفت او با هر نوع نقش ترکیه برای نظارت بر آتش‌بس در لیبی نسبت دادند. 

مسکو رو زگذشته- دو شنبه- میزبان مذاکراتی بود که به مدت بیش از شش ساعت بین طرف‌های جنگ در لیبی با مشارکت وزرای خارجه و دفاع روسیه و ترکیه طول کشید.

احتمال می‌رود که در تاریخ ۱۹ ماه جاری میلادی نشستی در برلین پایتخت آلمان درباره لیبی برگزار شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز