خبرگزاری کار ایران

ادعای مضحک وزیر انرژی عربستان:

ترامپ هر کاری که بخواهد، می‌تواند انجام دهد

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۶۱۸

وزیر انرژی عربستان روز گذشته -دوشنبه- در کنفرانس انرژی تأکید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا باید در موضع امنیت بین‌المللی قادر به انجام هر کاری که می‌خواهد، باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه سی‌ان‌بی‌سی، «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان در کنفرانس انرژی در منطقه ظهران مدعی شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا وقتی پای موضوع امنیت بین المللی در میان باشد، باید بتواند هر کاری که می‌خواهد، انجام دهد.

وزیر انرژی عربستان در ادامه مدعی شد که رئیس‌جمهوری آمریکا می‌تواند هر آنچه بخواهد انجام دهد و قطعا او در مقابل من و هر شخصی در این اتاق مسئول نیست. 

این اظهارات در سایه نظارت مشارکت‌کنندگان در بازار نفت در پی تحولات منطقه خاور میانه و ترور «شهید قاسم سلیمانی»، فرمانده سپاه قدس توسط آمریکا و پاسخ موشکی ایران به پایگاه‌های نظام آمریکا در عراق مطرح شده است. 

عبدالعزیز بن سلمان از سوی دیگر، به شرکت‌کنندگان در بازار نفت اطمینان خاطر داد که عربستان به تمام تلاش خود در حد توان برای تضمین ثبات بازار نفت ادامه خواهد داد.

وی در ادامه افزود: «در حال حاضر هیچ منبعی موثق‌تر و مسئولیت‌پذیرتر از عربستان سعودی نیست... ریاض در سایه تحولات منطقه نهایت تلاش خود را برای تضمین ثبات بازار نفت به کار خواهد گرفت». 

وزیر انرژی عربستان تأکید کرد که کشورش تمام اقدام‌های پیشگیرانه برای تضمین سلامت تأسیسات نفتی در کشور پس از افزایش تنش بین واشنگتن و تهران را اتخاذ کرده است.

وی همزمان به بهبود میانگین تعهد عراق به توافق کاهش تولید نفت از سوی اوپک و اعضای غیر اوپک به رهبری روسیه اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز