خبرگزاری کار ایران

درخواست آمریکا از پیونگ یانگ برای از سرگیری مذاکرات

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۱۱۸

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات با کره‌شمالی، با پیونگ‌یانگ تماس گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رابرت اوبراین» مشاور امینت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات با کره‌شمالی با پیونگ یانگ تماس گرفته است. 

اوبراین همچنین گفت که عدم تحقق تهدید «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در خصوص هدیه کریسمس به آمریکا نشانه مثبتی به شمار می‌رود. برخی تحلیلگران گفته بودند که این امر احتمالا به آمادگی پیونگ یانگ برای انجام آزمایش موشکی در کریسمس اشاره دارد حال آنکه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا این هدیه را «یک گلدان زیبا» ارزیابی کرده بود. 

اوبراین جمعه گذشته گفته بود: «با کره‌شمالی تماس گرفتیم و تمایل خود را برای ادامه گفت‌وگوها در استکهلم اعلام کردیم». 

وی در ادامه افزود که این تمایل را از طریق کانال‌های مختلف اعلام کردیم.  

سخنگوی شورای امنیت ملی روز گذشته- یکشنبه- به صورت فوری پاسخ نداد. 

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ یانگ پیام تبریک ترامپ به مناسبت تولد کیم را دریافت کرد اما پیونگ‌یانگ روابط شخصی را برای از سرگیری مذاکرات کافی نمی‌داند. 

ترامپ به نزدیکی شخصی خود با اون برای تشویق به خلع سلاح هسته‌ای در مذاکرات سال ۲۰۱۸ تکیه کرد اما این تلاش‌ها از نظر عملی با شکست مواجه شد و نگرانی‌هایی را درباره قدرت هسته‌ای پیونگ یانگ برانگیخت. 

مشاور وزارت خارجه کره‌شمالی شنبه گذشته اعلام کرد که پیونگ‌یانگ پیشنهادهای ترامپ را در جریان دیدار اخیر با اون در هانوی بررسی نخواهد کرد. 

اون اخیرا گفته بود که دیگر دلایلی برای التزام پیونگ یانگ به توقف آزمایش‌های موشکی بالستیک وجود ندارد و ممکن است در آینده‌ای نزدیک طرح سلاح استراتژیک جدید مطرح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز