خبرگزاری کار ایران

عبدالمهدی:

اجازه نمی‌­دهیم عراق صحنه تسویه حساب­‌های بین‌المللی شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۳۳۴

نخست وزیر موقت عراق امروز- دوشنبه تأکید کرد که آمریکا بر اساس تصمیم دولت عراق در این کشور حضور دارد و خروج نیروهای آمریکائی نیز تصمیم عراق است.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز،‌ «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر مستعفی عراق  امروز- دوشنبه- در مراسم استقبال از «چانگ تاو»، سفیر چین در بغداد تأکید کرد که حضور آمریکا در عراق به تصمیم دولت عراق بوده و خروج نیروهای این کشور نیز به تصمیم دولت عراق است.

عبدالمهدی تأکید کرد که دولت هرگز اجازه نخواهد داد عراق به صحنه تسویه حساب­‌های بین‌المللی تبدیل شود.

وی با ابراز تشکر از رهبری چین و مواضع مثبت این کشور در قبال عراق در شورای امنیت سازمان ملل و دفاع از حقوق بغداد در محافل بین‌المللی تأکید کرد که آمریکا با عراق در جنگ علیه داعش سهیم بود  و ما نمی­‌خواهیم یک طرف درگیری در هر جنگی باشیم و هرگز نخواهیم پذیرفت که عراق صحنه تسویه حساب‌­های بین‌المللی شود.

نخست وزیر موقت عراق تأکید کرد: «آمریکا با تصمیم عراق در این کشور حضور داشته و خروج نیروهایش نیز به تصمیم دولت است. به نفع آمریکاست که دولت عراق قوی باشد اما عکس آن درست نیست.»

وی گفت: «چین شریک قوی و مهمی برای عراق است و توافق با چین موضوع مورد توجه افکار عمومی در عراق است و مردم اهمیت این موضوع را به طور واضح درک می­‌کنند و ما نیز برای عملی شدن آن تلاش خواهیم کرد و امیدواریم که چین نیز در مسائل بین‌المللی مرتبط با عراق از ما حمایت کند.

سفیر چین در بغداد مراتب تسلیت نخست وزیر چین را به نخست وزیر عراق در پی حمله تروریستی  آمریکا اعلام و بر حمایت پکن از بغداد تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز