خبرگزاری کار ایران

پیش بینی وزیر دارایی لبنانی درباره تشکیل دولت طی روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۳۸۹

وزیر دارایی دولت موقت لبنان روز گذشته از احتمال تشکیل دولت طی چند روز آینده در صورت عدم تغییر شرایط خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «علی حسن خلیل» وزیر دارایی دولت موقت لبنان روز گذشته- دوشنبه- در مصاحبه‌ای تلویزیونی پیش‌بینی کرد که در صورت ثبات متغیرهای میدانی، دولت طی روزهای آینده تشکیل می‌شود.

خلیل گفت: «ما به این دولت ملتزم بوده و از آن حمایت خواهیم کرد چنانکه ناظر و محاسبه‌گر نیز خواهیم بود و به تبع، اگر این دولت کوتاهی کند، از آن مطالبه‌گری خواهیم کرد». 

وی در ادامه افزود که رایزنی‌های جدی با «حسان دیاب» نخست‌وزیر مکلف درباره همه اسامی و گزینه‌ها ادامه دارد و برای توزیع و تقسیم وزارتخانه‌ها و ساختار کلی دولت توافق کرده‌ایم. 

وزیر دارایی موقت دولت لبنان گفت که انتخاب اسامی موضوعی بسیار مفصل است و تا امروز هیچ مشکلی با دیاب بر سر اسامی یا پست‌های وزارتی وجود نداشته و هرگز بر سر پست‌ها اختلاف نخواهیم داشت.

وی تأکید کرد که موانع جدی در مسیر تشکیل دولت وجود ندارد و نام دیاب پیش‌زمینه ورود فرد دیگری برای نخست‌وزیری نبوده است. گام‌های مهمی برداشته شده و گفت‌وگو با مخالفان و موافقان ادامه دارد، نظرات و پیشنهادها شنیده شده و ما در برابر یک عملیات بسیاری جدی‌تر از گذشته قرار داریم. 

«میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان دو هفته پیش حسان دیاب را مأمور تشکیل دولت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز