خبرگزاری کار ایران

تلاش دولت ترامپ برای جلوگیری از تحریم ترکیه

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۶۵۳

دولت آمریکا تلاش دارد در برابر اقدام‌های قانون‌گذاران این کشور برای تنبیه ترکیه به‌ دلیل خرید موشک‌های روسیه، مقاومت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ‌دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، تلاش دارد در برابر اقدام‌های قانون‌گذاران این کشور برای تنبیه ترکیه به‌ دلیل خرید موشک‌های روسیه مقاومت کند.

وزارت خارجه آمریکا طی نامه‌ای به سناتورها مخالفت خود را با قانون ارتقای امنیت ملی آمریکا و جلوگیری از ظهور مجدد داعش اعلام کرد. این قانون در حال حاضر در سنا در حال بررسی است. 

براساس این قانون، دولت باید ترکیه را به‌ دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه تنبیه و تحریم کرده و مانع از فروش جنگنده‌های اف-۱۶ و اف-۳۵ به این کشور شود.

در نامه وزارت خارجه استدلال شده که تحریم آنکارا به روابط تجاری آمریکا و ترکیه لطمه می‌زند و این کشور را در میان اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بدل به کشوری «مطرود» می‌کند. در این نامه همچنین تاکید شده است که این اقدام سبب می‌شود ترکیه بیش از گذشته از لحاظ نظامی به روسیه متکی شود. 

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین نقش ترکیه را در ناتو ستود و گفت: «ناتو با عضویت ترکیه در آن قوی‌تر شده است و ۷۰ سال است که چنین بوده است. ترکیه دهه‌هاست که از اعضای مهم این پیمان بوده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز