خبرگزاری کار ایران

محمد اشتیه:

تحقیق دیوان لاهه درباره جنایت‌های اسرائیل، اعتراف بین‌المللی به مرزهای ۱۹۶۷ است

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۳۹۲

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز- دوشنبه- تأکید کرد که اعلام تحقیقی رسمی درباره جنایت‌های اسرائیل در فسطین توسط دیوان بین‌المللی کیفری به مثابه اعتراف جهانی به دولت فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه هفتگی کابینه در رام‌الله تأکید کرد که اعلام نیت دیوان بین‌المللی کیفری برای تحقیق درباره جنایت‌های اسرائیل در فلسطین به مفهوم اعتراف جهانی به دولت فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی است. 

اشتیه در ادامه افزود: «دیوان بین‌المللی کیفری پرونده‌هایی درباره حمله اسرائیل به نوار غزه و نیز شهرک‌سازی این رژیم در کرانه باختری و شهر قدس و پرونده اسرای زندان‌های اسرائیل در اختیار دارد».

وی از همه کشورهایی که حضور مالی یا اقتصادی یا انسانی در شهرک‌های اسرائیلی دارند، خواست که فورا خارج شوند. 

اشتیه گفت: «عدم خروج یا حضور هر کشوری در شهرک‌های صهیونیستی آنها را در معرض بازجویی در برابر دادگاه بین‌المللی قرار می‌دهد».

«فاتو بنسودا» دادستان کل دادگاه لاهه جمعه گذشته از تصمیم این دادگاه برای ورود به تحقیق درباره جنایت‌های جنگی اسرائیل در اراضی فلسطین خبر داد و تأکید کرد که معتقد است اسرائیل عملا در کرانه باختری از جمله قدس شرقی و نوار غزه مرتکب جنایت شده و همچنان نیز به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد. 

اشتیه از سوی دیگر نیز تأکید کرد که اسرائیل تاکنون به درخواست فلسطین برای برگزاری انتخابات در قدس اشغالی پاسخ نداده است. 

وی تأکید کرد: ‌«کاملا مشخص است که نخست‌وزیر اسرائیل حق ما را برای برگزاری انتخابات در قدس نادیده می‌گیرد و محمود عباس، رئیس تشکیلات، فرماندهی را به انجام مشاوره از سودمندترین راه برای بررسی این موضوع دعوت خواهد کرد». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز