خبرگزاری کار ایران

پیام ترکیه به مصر، روسیه و امارات: از همین حالا در میدان هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۴۲۰

آنکارا با حمله به کشورهای حامی فرمانده موسوم به نیروهای ارتش ملی لیبی تأکید کرد که واکنش‌‌های این کشورها نسبت به یادداشت تفاهم با دولت وفاق ملی لیبی مانع اجرای سیاست‌­های ترکیه در دریای مدیترانه نخواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «فخر الدین آلتون»، رئیس اداره ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه در مقاله­‌ای با عنوان «یادداشت تفاهم ترکیه و لیبی، مستندسازی حقوق حاکمیتی کشورمان» نوشت: «واکنش کشورهای امارات، مصر و روسیه نسبت به یادداشت تفاهم با دولت وفاق ملی لیبی مانع اجرای سیاست­‌های ترکیه در دریای مدیترانه نخواهد شد».

آلتون تأکید کرد که کشورش از طریق امضای یادداشت تفاهم با دولت وفاق ملی نشان داده است که اجازه نخواهد داد چیزی در دریای مدیترانه تحمیل شود.

وی نوشت: «مشخص است که قبرس یونانی‌نشین، مصر، یونان و اسرائیل از سیاست ترکیه در دریای مدیترانه ناراضی هستند».

آلتون در ادامه نوشت: «اظهارات قبرس یونانی‌نشین پس از توافق و واکنش­‌های اتحادیه اروپا و آمریکا و روسیه مانع ترکیه از اجرای سیاست­‌هایش نخواهد شد».

وی تأکید کرد که کشورش اجازه نقض حقوق حاکمیتی خود را در خاور میانه نخواهد داد.

آلتون در همین راستا گفت: «نباید فراموش کنیم که مصر، روسیه و امارات با حمایت از خلیفه حفتر، فرمانده موسوم به نیروهای ارتش ملی لیبی  قطعنامه­‌های سازمان ملل را نادیده می­‌گیرند».

وی در پایان گفت: «ترکیه از هم اکنون به بعد از طریق سیاست خارجی کارآمدتر و مبارزه برای حقوق حاکمیتی خود در میدان است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز