خبرگزاری کار ایران

ترامپ «قانون قیصر» علیه دولت سوریه را امضا کرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۳۹۲

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته- جمعه- تحریم‌ها علیه دولت سوریه با عنوان «قانون قیصر» را امضا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته -جمعه- تحریم‌ها علیه دولت سوریه با عنوان «قانون قیصر» را امضا کرد.

«مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه الکترونیک این وزارتخانه مدعی شد که قانون قیصر ابزارهای لازم برای پایان دادن به جنگ وحشتناک مستمر  را به مقام‌های آمریکایی از طریق تشویق به استیضاح و بازخواست «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه می‌بخشد.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «قانون قیصر به اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌ها علیه حامیان مقام‌های دمشق و نیز پیگرد شهروندان سوری و کشورهای دیگری که عامل جنایت و نقض حقوق بشر در سوریه هستند، تصریح می‌کند». 

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی بی اساس مدعی شد که این قانون به دنبال محروم کردن دولت سوریه از منابع مالی است که از آنها برای اعمال خشونت تغذیه می‌کند.

وی در گزافه گوئی‌های خود گفت: «قانون قیصر پیام روشنی دارد با این مفاد که هیچ طرف خارجی نباید وارد معامله و فعالیت با چنین نظامی شود یا آن را به هر طریقی تأمین مالی کند». 

پمپئو مدعی شد که نام قانون جدید برای احترام به عکاس سابق ارتش سوریه و انتشار تصاویر کشتار زندانیان در زندان‌های سوریه انتخاب شده است. 

وی در پایان یاوه گوئی‌های خود گفت: «وضع قانون قیصر اقدام مهمی در مسیر تقویت محاکمه درباره اقدام‌های دولت سوریه است و این قانون جدید عدالت را برای کسانی که از نظام سوریه وحشت دارند، تضمین می‌کند».

ترامپ قانون جدید را در چارچوب تأیید بودجه دفاعی آمریکا به مبلغ ۷۳۸ میلیلارد دلار امضا کرده است.  

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز