خبرگزاری کار ایران

فارن پالیسی گزارش داد:

برنامه‌ وزارت خارجه آمریکا برای کاهش حضور دیپلماتیک در عراق

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۱۶۷

وزارت خارجه آمریکا در صدد کاهش شمار کارکنانش در عراق است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی مجله فارن پالیسی، وزارت خارجه آمریکا در ماه جاری میلادی برنامه‌هایی دقیق برای کاهش  شمار دیپلمات‌های این کشور در عراق در دستور کار قرار داده است. اقدامی که به عقیده بسیاری در تضاد با سیاست دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، مبنی بر مقابله با مقابله با نفوذ ایران در این کشور  قرار دارد. 

مدارکی که وزارت خارجه برای کمیته روابط خارجی سنا فرستاده است و فارن پالیسی توانسته به آن‌ها دست پیدا کند، همه نشان از آن دارد که ایالات متحده از اوایل سال جاری میلادی تصمیم به کاهش دیپلمات‌ها و کارکنانش در عراق گرفته است. 

براساس این مدارک، آمریکا از شمار کارکنان سفارتش، مرکز حمایت دیپلماتیک و مشاوره‌ای خود در اربیل در شمال عراق خواهد کاست و آن را تا پایان ماه می سال ۲۰۲۰ میلادی از ۴۸۶ به ۳۴۹ خواهد رساند که نشان از کاهشی ۲۸ درصدی دارد. اکثر کارمندانی که از این کشور خارج خواهند شد، عضو وزارت خارجه خواهند بود،‌ اما اعضای آژانس‌های دولتی،‌ مانند وزارت دفاع و اداره توسعه بین‌المللی آمریکا نیز از شمار اعضای خود در عراق خواهند کاست. 

بر اساس مدارک ارسال‌شده به کمیته روابط خارجی، وزارت خارجه آمریکا تاکید دارد که این کاهش شمار کارکنان «به سفارت این کشور در عراق اجازه می‌دهد تا به اهداف اساسی خود دست یابد و وضعیت را به‌نحو بسنده بررسی کرده و برنامه‌های خود را پیش ببرد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز