خبرگزاری کار ایران

متحد سیاسی ماکرون به سوء استفاده از اموال عمومی متهم شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۲۹۰

وزیر پیشین فرانسه و متحد رئیس‌جمهوری این کشور به همدستی در سوء استفاده از اموال عمومی در موضوع معاونان نمایندگان حزبش در پارلمان اروپا متهم شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا بایرو» وزیر سابق فرانسه و متحد «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری این کشور  به تبانی در سوء استفاده از اموال عمومی در پرونده معاونان نمایندگان حزب «جنبش دموکراتیک» (مودم) در پارلمان اروپا متهم شد. 

«بپیر کورنو- جنتی»، وکیل بایرو گفت: «توجیه اتهام که پیش از این نیز در رسانه‌ها درباره آن صحبت شده،‌ با تمام ادله ارائه شده در تعارض است». 

وی در ادامه افزود: «تکمیل مرحله آینده اثبات خواهد کرد که این اتهام هرگز پایه و اساسی ندارد». 

رئیس حزب مودم حدود ۱۰ ساعت در دفتر قضات در دادگاه پاریس حضور داشت و در این مدت نکته به نکته به تمام پرسش‌های مطرح شده پاسخ داد. 

قضات به دنبال این هستند که مشخص کنند آیا معاونان پارلمانی که به صورت پاره‌وقت برای منافع حزب کار می‌کردند، وظایف حقیقی را که از طریق وام‌های اروپایی تأمین مالی شد، انجام داده‌اند یا اینکه آیا در تأمین مالی حقوق اعضای حزب مودم تقلب وجود داشته است؟

تحقیق اولیه در این پرونده از ماه ژوئن ۲۰۱۷ آغاز شده و به دنبال آن بایرو مجبور به استعفا از منصب خود به عنوان وزیر دادگستری شد. 

تعدادی از مقام‌‌های حزب مودم از جمله «سلوی گولار» نماینده سابق اروپا و نامزد پیشین ریاست کمیساریای اروپا، «میشل مرسیه» وزیر دادگستری اسبق فرانسه و «الکساندر ناردلا» مقام مالی حزب مودم از نیمه ماه نوامبر به اتهام‌هایی متهم شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز