خبرگزاری کار ایران

منابع مصر گزارش دادند:

سلاح جدید امارات در دست حفتر / رایزنی مسکو برای آزادی شهروندان روس

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۲۱۹

منابع ویژه مصر از ورود محموله‌های گسترده سلاح از امارات به لیبی برای کمک به نیروهای موسوم به ارتش ملی این کشور خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، منابع ویژه مصر اعلام کردند که محموله‌های گسترده سلاح اماراتی برای کمک به نیروهای «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی وارد این کشور شدند. 

این منابع اقدام امارات برای ارسال سلاح به نیروهای حفتر را تلاشی در راستای ایجاد تعادل بین قدرت نیروهای متحد خود با قدرت نیروهای دولت وفاق ملی برشمردند به ویژه اینکه این نیروها پس از کشته شدن دو نظامی روس وابسته به یک شرکت خصوصی که امارات با آن برای حمایت از حفتر قرارداد بسته بود، متحمل شکست‌های سنگینی شدند. 

این منابع توضیح دادند که هواپیماهای باری نظامی مصر با محموله سلاح در پایگاه «الرجمه» که مقر حفتر است، فرود آمدند. این محموله شامل دوربین‌های دید در شب ، مهمات توپخانه، موشک‌های دوشی ضد تانک، موشک‌های هوا به زمین و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین بود. 

منابع مذکور توضیح دادند که حدود چهار روز پس از ورود این سلاح‌ها، تعدادی از نیروهای نظامی امارات از طریق مصر وارد خاک لیبی شدند تا مأموریت‌های مرتبط به فرماندهی عملیات لجستیکی و مدیریت عملیات استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را انجام دهند.

در همین راستا منابع آگاه لیبی از ورود روسیه به مذاکرات محرمانه با یکی از گردان‌های وابسته به دولت وفاق برای آزادی شهروندان روس که در سال جاری دستگیر شده‌اند، خبر دادند. 

این منابع گفتند که روسیه اخیرا از فرماندهان شبه‌نظامیان مسلح در مسکو برای انجام مذاکره به منظور تضمین آزادی شهروندانش از جمله «ماکسیم شویقلی» و «سامر حسن علی سفیان»، دو پژوهشگر مرکز فدرال علوم و تکنولوژی روسیه استقبال کرده است. 

منابع نزدیک به دولت وفاق ملی اعلام کردند که این دو شهروند روس به بهانه فعالیت پژوهشی اقدام به انجام عملیات جاسوسی علیه منافع لیبی کرده و با «سیف الاسلام قذافی»، پسر دیکتاتور سابق این کشور دیدار کردند. برخی دیگر از شهروندان روس نیز در عملیات دولت وفاق در اطراف طرابلس به دلیل جنگ برای کمک به حفتر دستگیر شدند. 

مسکو تلاش می‌کند شهروندان بازداشت شده را آزاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز