خبرگزاری کار ایران

سازمان دیده بان حقوق بشر: مقامات اردنی ۷ فعال سیاسی را بازداشت کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۷۵۸

سازمان دیده بان حقوق بشر امروز- پنج شنبه- مقام‌های اردن را به سرکوب انتقادها و تظاهرات علیه سیاست‌های ریاضتی دولت متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان دیده‌بان حقوق بشر امروز- پنج شنبه- اعلام کرد که مقام‌های اردن از ماه سپتامبر تاکنون دست کم هفت فعال سیاسی را به منظور کاهش تظاهرات مردمی علیه سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت بازداشت کرده‌اند.  

مقام‌های اردن هنوز در این باره اظهار نظر نکرده‌اند. 

دیده‌بان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مقام‌های اردنی با سرکوب و بازداشت رهبران تظاهرات و شرکت‌کنندگان و منتقدان به دنبال کاهش تظاهرات سال ۲۰۱۹ علیه سیاست‌های ریاضتی دولت هستند». 

در ادامه این بیانیه آمده است که دست کم هفت فعال از ماه سپتامبر بازداشت شده‌اند و بیشتر افراد بازداشت‌شده با اتهام‌هایی درباره انتشار بیانیه‌ها در شبکه‌های اجتماعی مواجه هستند که نشان‌دهنده مشارکت آنها در تظاهرات یا انتقاد از سران این کشور است. 

این بیانیه افزوده است: «مقام‌های اردن فعالان دیگری را به تحریک برای تخریب نظام سلطنتی که خود جنایتی تروریستی قلمداد می‌شود و به دادگاه امنیتی این کشور مربوط می‌شود، متهم می‌کنند».

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از مقام‌های اردنی خواسته که به استفاده از احکام جزائی مبهم برای کاهش آزادی بیان پایان داده و هر زندانی سیاسی صلح‌طلبی را آزاد کند.

در این بیانیه به نقل از «مایکل پیج»، معاون مدیربخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر آمده است: «اردن از مشکلات اقتصادی و سیاسی بزرگی رنج می‌برد که باعث خشم روز افزون مردم می‌شود اما حبس فعالان و نقض حقوق تظاهر کنندگان نتیجه‌ای غیر از پنهان کردن خشم مردم نخواهد داشت».

پیج بر لزوم آزادی بیان برای اطمینان شهروندان اردنی از شنیده شدن نگرانی‌هایشان و توجه به آنها تأکید کرده است. 

اردن از پیامدهای سخت اقتصادی ناشی از دو جنگ عراق و سوریه و بدهی‌های ۴۰ میلیارد دلاری به شدت رنج می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز